Gå til innhold

Hvilket PCIe-spor?


Dawgster

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe et hovedkort av denne typen til en 7820X jeg har bestilt:

 

https://www.komplett.no/product/926077/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-prime-x299-a-socket-2066?offerId=KOMPLETT-310-926077#

 

Siden jeg også må ha et firewire-kort siden lydkortet mitt er firewire-basert vil det oppstå et problem.

Det følger jo med et expansion-kort med hovedkortet. Siden dette da vil ta det nederste lille sporet må jeg i så fall bruke det øverste av samme type. Men da kan jeg ikke ha skjermkortet i øverste spor, da det ville blokkert for firewire-kortet.

 

Det jeg lurer på er om jeg MÅ ha skjermkortet i øverste langspor for å få maks ytelse?

Eller kan jeg f.eks. ha det i nr 2 for å få plass til firewirekortet over?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe et hovedkort av denne typen til en 7820X jeg har bestilt:

 

https://www.komplett.no/product/926077/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-prime-x299-a-socket-2066?offerId=KOMPLETT-310-926077#

 

Siden jeg også må ha et firewire-kort siden lydkortet mitt er firewire-basert vil det oppstå et problem.

Det følger jo med et expansion-kort med hovedkortet. Siden dette da vil ta det nederste lille sporet må jeg i så fall bruke det øverste av samme type. Men da kan jeg ikke ha skjermkortet i øverste spor, da det ville blokkert for firewire-kortet.

 

Det jeg lurer på er om jeg MÅ ha skjermkortet i øverste langspor for å få maks ytelse?

Eller kan jeg f.eks. ha det i nr 2 for å få plass til firewirekortet over?

 

Jeg kan ikke se at det følger med noe expansion kort?

 

Du kan uansett ha skjermkortet i hvilket som helst av spor 1 og 2 og likevel få 16 PCIe baner til det. Og lydkortet kan du om du ønsker putte i det nederste 16X sporet for den del. Men med din CPU vil det "bare" få maks 8 baner i det sporet. Men det er vel uansett ikke mer enn 4 baner på lydkortet? Hva slags lydkort er det snakk om egentlig?

Lenke til kommentar

Det er et eksternt firewire-kort. Derfor trenger jeg et kontroller-kort.

 

Ja, jeg sa litt feil der. Men det blir det samme om det er et kontroller kort eller selve lydkortet som tar plassen. Det jeg mente er at kortene som vises på Komplett sin salgs side ikke følge med hovedkortet. De må kjøpes utenom. Du sa at det medfølgende kortet ville ta en plass. Og jeg kan ikke se at det følger med noen kort. Altså kan du sette kontroller kortet til lydkortet hvor du vil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...