Drogin Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Jeg har et nybygg, hvor det lekker vann(ganske mye) fra flere av skjøtene i takrennene. Fallet på takrenna ser greit ut. Utbygger ha fikset dette ved å gå over alle skjøtene med fugemiddel/lim. Onkelen min mener dette er en for lettvint løsning, og at problemet vil være tilbake om et par år, med den løsningen. Han mener utbygger bør løsne første rekka med takstein langs hele huset, og skjøte sammen takrennene på nytt, og denne gang smøre takrennene med litt glidemiddel så de går skikkelig isammen. Kan jeg kreve dette av utbygger? Endret 28. november 2017 av Drogin Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Ja. Jobben skal være gjort riktig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Er det ikke vanlig å gå over med fuge da? Man får jo eget fugemasse spesifikt for det formålet... F.eks denne skal holde seg fleksibel i minimum 20 år, https://megaflis.no/roof-7-takrep-masse.html Selv ser jeg ikke noe problem med at de har brukt noe slikt. Endret 28. november 2017 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå