Scarvo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg kjører på. Hvilket språk skal jeg frem til her? Muraho! Hariya wari uri hameze gute? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Utifra de tre første ordene tipper jeg at vi er i Afrika et sted. Jeg har null peiling på hva afrikanske språk heter så jeg gjetter på land, så jeg sier Uganda. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Uganda er ikke riktig. Men du er ikke så voldsomt langt unna... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Hmmm, snakker vi nabolandet med den brokete historien? Rwanda. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Korrekt. Språket du leser over er Kinyarwanda. Et av fire afrikanske land undertegnede har satt sine ben i. Bra jobbet Youre up Endret 27. januar 2018 av Gompemann Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Ok! Dette blir min første. Uaglio! Fa 'o scemo pe' nun ghi' 'a guerr'. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Det der ser nesten ut som en helt sinnsyk slang av et slag «Scemo» ser latinsk ut. Hmm... Siden jeg kan bittelitt portugisisk, så veit jeg at det ikke er det, og heller ikke spansk. Det kan kanskje være italiensk? I en eller annen merkelig form? Endret 27. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Italiensk er riktig! Dvs. vi skal til Napoli og sør-italia. I utgangspunktet hadde kunne jeg trødd vannet videre og ventet på at noen skulle si Napoletansk, men jeg gir den videre. Bra gjettet! De snakker og styliserer italiensk helt annerledes enn "høy-italiensk", bruker bokstaven J mye som aldri er i bruk i Italiensk og kutter stort sett alle vokal-endinger på slutten. Derfor ser det helt sprøtt ut. Høres også artig ut. I motsetning til vanlig italiensk som høres syngete ut høres dette mye hardere ut. https://en.wikipedia.org/wiki/Neapolitan_language Endret 27. januar 2018 av Mchansern Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Jøss, den der hadde jeg aldri trodd jeg skulle treffe på! Men da traff jeg for en gangsskyld Så var det å finne på noe for dere da? Hva med: Uqauhiq atauhiq naammayuittuq Kan legge til at jeg ikke har peiling på dette språket selv, men i en episode fra QI, som jeg håper til at dere kjenner til, så nevnte Stephen Fry nettopp dette språket Endret 27. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Her må jeg tippe på et eller annet inuitt-språk fra Grønland kanskje? Virker veldig sånn. Jeg vet ikke hva språket heter da. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Inuktitut, så gir deg den. De er kjente for å ha utrolig mange versjoner av samme ord som vi ville brukt variasjoner og sammensetninger av setninger for å beskrive i stedet, samt ord som setter sammen hele setninger: Takunahaarnakuni: «Long time no see» Artig språk Anbefaler alle å kikke litt på QI og forøvrig Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jøss! Trodde ikke jeg skulle ta den på første. Men jeg kjente til noen stedsnavn på Grønland og de er meget sprø, så det ga jo mening. Nå kommer en artig liten rakker. Nå har jeg ikke prøvd å kødde det til med en dialekt eller noe sånt. Dette er det offisielle språket i et land. Det styliseres slik som dere ser det under. Jiddispjaċini, tista tiktibili jekk joghġbok Lenke til kommentar
MKap Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Nå kommer en artig liten rakker. Nå har jeg ikke prøvd å kødde det til med en dialekt eller noe sånt. Dette er det offisielle språket i et land. Det styliseres slik som dere ser det under. Jiddispjaċini, t[/size]ista tiktibili jekk joghġbok[/size] Kan det vera Georgisk? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Nei det er det ikke Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Er det skrevet med det latinske alfabetet, eller et annet alfabet? "jekk" ligner jo "yek" som betyr 1 på persisk. Så jeg prøver med persisk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det er latinsk alfabet som brukes i språket og det skrives slik jeg har skrevet det. Et hint: Det er ett av to offisielle språk til ett europeisk land. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 (endret) Blir ikke persisk skrevet med slike flotte tegn da? To offisielle språk? Tipper Kypros, og da sier jeg Tyrkisk. Helt vill tipping Endret 28. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Når du sier Kypros så befinner vi oss i riktig region i verden ja, men det er dessverre feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå