Gå til innhold

Tipp språket man snakker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der ser nesten ut som en helt sinnsyk slang av et slag :p

«Scemo» ser latinsk ut. Hmm...

Siden jeg kan bittelitt portugisisk, så veit jeg at det ikke er det, og heller ikke spansk. Det kan kanskje være italiensk? I en eller annen merkelig form?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Italiensk er riktig! Dvs. vi skal til Napoli og sør-italia. 

I utgangspunktet hadde kunne jeg trødd vannet videre og ventet på at noen skulle si Napoletansk, men jeg gir den videre. Bra gjettet!

De snakker og styliserer italiensk helt annerledes enn "høy-italiensk", bruker bokstaven J mye som aldri er i bruk i Italiensk og kutter stort sett alle vokal-endinger på slutten. Derfor ser det helt sprøtt ut. Høres også artig ut. I motsetning til vanlig italiensk som høres syngete ut høres dette mye hardere ut. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Neapolitan_language

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jøss, den der hadde jeg aldri trodd jeg skulle treffe på!

Men da traff jeg for en gangsskyld :D

Så var det å finne på noe for dere da? Hva med:

Uqauhiq atauhiq naammayuittuq

Kan legge til at jeg ikke har peiling på dette språket selv, men i en episode fra QI, som jeg håper til at dere kjenner til, så nevnte Stephen Fry nettopp dette språket :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Inuktitut, så gir deg den. De er kjente for å ha utrolig mange versjoner av samme ord som vi ville brukt variasjoner og sammensetninger av setninger for å beskrive i stedet, samt ord som setter sammen hele setninger:

Takunahaarnakuni:

«Long time no see»

Artig språk

Anbefaler alle å kikke litt på QI og forøvrig :)

Lenke til kommentar

Jøss! Trodde ikke jeg skulle ta den på første. Men jeg kjente til noen stedsnavn på Grønland og de er meget sprø, så det ga jo mening. 

Nå kommer en artig liten rakker. Nå har jeg ikke prøvd å kødde det til med en dialekt eller noe sånt. Dette er det offisielle språket i et land. Det styliseres slik som dere ser det under. 

Jiddispjaċini, tista tiktibili jekk joghġbok

Lenke til kommentar

Nå kommer en artig liten rakker. Nå har jeg ikke prøvd å kødde det til med en dialekt eller noe sånt. Dette er det offisielle språket i et land. Det styliseres slik som dere ser det under. 

Jiddispjaċini, t[/size]ista tiktibili jekk joghġbok[/size]

Kan det vera Georgisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...