Gå til innhold

Maskin starter ikke når jeg trykker på on

Anbefalte innlegg

Hei

For noen dager siden begynte min pc å restarte når jeg feks skulle starte et dataspill. Lese nyheter på vg, db etc gikk fint. Byttet da skjermkort mellom mine pc er og fant ut at begge fungerte som de skulle. Etter å ha byttet tilbake til orginal oppsett og skulle slå på min pc med corsair RM 650x så starter den ikke opp lengre. Eneste som lyser er noen lys på HK og lyset som er på startbryteren på kabinettet. 

Mistenker at PSU er ødelagt, hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

For noen dager siden begynte min pc å restarte når jeg feks skulle starte et dataspill. Lese nyheter på vg, db etc gikk fint. Byttet da skjermkort mellom mine pc er og fant ut at begge fungerte som de skulle. Etter å ha byttet tilbake til orginal oppsett og skulle slå på min pc med corsair RM 650x så starter den ikke opp lengre. Eneste som lyser er noen lys på HK og lyset som er på startbryteren på kabinettet. 

Sjekk hva lysene på HK betyr... Kan jo hende du skjønner litt da.... 

Lenke til kommentar

Hei

Sjekk hva lysene på HK betyr... Kan jo hende du skjønner litt da.... 

Lysene er kun bakgrunns belysning på HK, ikke noe feilkode etc

Lenke til kommentar

Har du dobbeltsjekket at du ikke har kommet borti eller løsnet noen kabler når du skrudde på maskinen?

Noen spesielle kabler du tenker på? Satte inn PSU på nytt uten det ble noen forandring. Har en corsair RM 650 fra før og tenkte å bytte for å prøve, men det gikk ikke. 24 pin kontakten var oppdelt på en annen måte, irriterer meg. 

Endret av FB.093090871808135
Lenke til kommentar

Har du dobbeltsjekket at du ikke har kommet borti eller løsnet noen kabler når du skrudde på maskinen?

Noen spesielle kabler du tenker på? Satte inn PSU på nytt uten det ble noen forandring. Har en corsair RM 650 fra før og tenkte å bytte for å prøve, men det gikk ikke. 24 pin kontakten var oppdelt på en annen måte, irriterer meg.

Hva med å gå gjennom alle kabler. Sjekk at minnebrikkene sitter ordentlig. Sjekk at skjermkortet sitter.
Lenke til kommentar

Og du har ikke brukt noen av RM650 kablene på den nye RM650x strømforsyningen?

RM bruker etter hva jeg husker Type3 kabler, mens RMx/RMi bruker Type4 - usikker på om det er noen reel forskjell, da jeg ikke har studert de noe videre, men vet at andre strømforsyninger fra Corsair ikke liker at det er brukt feil kabler og de slår ut en intern sikring.

Lenke til kommentar

Det var en ram brikke som var defekt som laget trøbbel for meg. Snakket med komplett å de sender meg en nye en. Kjempegod service her, derfor jeg alltid handler hos dem.

Ja, dette fikk jeg også ved bygging av samboer sin maskin.

Jeg fikk da tilsendt et nytt kit med 2 brikker selv om det bare var den ene som var øddelagt.. :) Fikk dermed 4gb ekstra ram gratis

Veldig fornøyd med komplett når det gjelder slike ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...