Geekeern Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 (endret) Hei, Jeg og utbygger er uenige og om hva pris som er avtalt på tilvalgprosessen. Dette er en leilighet på oppføring som står ferdig stilt Q2 2018. Dette er snakk om maling som tilvalg der jeg har valgt 3 farger i 3 ulike rom. Prisen jeg har bekreftet er 6883 kr for alle disse 3 fargene, mens utbygger mener da at det skulle være 6883 kr PR farge slik at jeg vil måtte betale det tre dobbelte av prisen jeg har bekreftet. Jeg har bekreftet prisen både gjennom portalen, men også gjennom en mail de sendte ut til meg der de ba om jeg kunne bekrefte nok en gang. I siste mail korrespondanse har de til slutt innrømmet at det har vært feil i systemet i begynnelsen, men likevel står de på sitt. Det de iallefall prøver å vise til er at det sto "prisen gjelder pr farge"... men det mener jeg fortsatt ikke er god nok dokumentasjon. Det er jo bindendene avtale når jeg har bekreftet samme tilvalg til samme pris to ganger fra to ulike steder. Vi blir ikke enige og dette blir da en tvist. Jeg gitt dem en frist om å rette opp i bekreftelseordren som er det tredje bekreftelsen, og der har de lagt på den prisen de mener er riktig. Nå ønsker jeg å ta saken til forliksrådet, men blir nødt til å sende dem en prosessvarsel. Kan noen være så snill å hjelpe meg med prosessvarselen som jeg kan sende ut til dem pr. mail? Endret 27. november 2017 av Geekeern Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Det følger av tvisteloven § 5-2 at skriftlig varsel skal være på papir til private parter, med mindre elektronisk kommunikasjon er avtalt (det skal for så vidt ikke mer til enn at søksmålsvarselet besvares elektronisk). Ellers er ikke kravene høye. Du skal eksplisitt nevne at det er aktuelt å reise sak. Ut over det skal du nevne kravet du vil fremme, og grunnlaget for det. Du skal oppfordre saksøkte til å ta stilling til kravet og grunnlaget. "Krav" vil her være et fastsettelseskrav, "Betaling for tilvalg i kontrakt XXX kan ikke overstige YYY kr" eller lignende. "Grunnlag" vil være "Det er den avtalte pris mellom partene". I varselet skal du opplyse om bevis du har som du antar motparten ikke har, uansett om det er støttende eller skadelige bevis for din sak. 1 Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 28. november 2017 Forfatter Del Skrevet 28. november 2017 Det følger av tvisteloven § 5-2 at skriftlig varsel skal være på papir til private parter, med mindre elektronisk kommunikasjon er avtalt (det skal for så vidt ikke mer til enn at søksmålsvarselet besvares elektronisk). Ellers er ikke kravene høye. Du skal eksplisitt nevne at det er aktuelt å reise sak. Ut over det skal du nevne kravet du vil fremme, og grunnlaget for det. Du skal oppfordre saksøkte til å ta stilling til kravet og grunnlaget. "Krav" vil her være et fastsettelseskrav, "Betaling for tilvalg i kontrakt XXX kan ikke overstige YYY kr" eller lignende. "Grunnlag" vil være "Det er den avtalte pris mellom partene". I varselet skal du opplyse om bevis du har som du antar motparten ikke har, uansett om det er støttende eller skadelige bevis for din sak. Takk for rask svar men hvordan ville du skrevet det? jeg sliter dessverre med å skrive prosessvarsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå