The Sailor Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Etter å ha oppdatert til Falls Creator update i går, så endret skjermoppløsningen på 2 Dell maskiner. Skjermkortet står registrert, men : Ingen drivere er installert for denne enheten. XPS har ATI Mobility Radeon HD 4670 Inspiron har ATI mobility HD 4300. Har vært i kontakt med Dell, men så langt nada. Å finne drivere til disse ser vanskelig ut. Noen stalltips hva jeg gjø videre? Inspiron er så som så, men XPS Studio maskinen er for god for kassering. Den har en 1920 x 1080 skjerm, men klarer nå bare 1400 x 1050. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 These graphics products must be installed using display driver version: 8.970.100.9001. This driver is provided as a courtesy and only available via Windows Update. Please enable Windows Update and allow it to detect and install the appropriate driver. Finner du denne under WU? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Jeg har fått samme problem med 2 PCer jeg har bygget til ulike medlemmer av familien med ATI HD4770 kort. Det er ikke Windows 10 støtte for disse, og det har nok ikke vært det på lenge heller, men det har fungert i alng tid. Men etter Fall Creators Update er det tydeligvis slutt. Nå har jo du bærbare, og da er det eksta kjipt, du kan jo ikke bare bytte GPU. Kan du prøve en rollback til før FCU og se om det hjelper. Er nok uansett en kortsiktig løsning, for det vil nok komme inn på nytt eller andre oppdateringer som gjør det samme... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Har du en gammel Win7 lisens eller to du kan bruke på disse maskinene da? Ellers har man jo Linux Mint, som er gratis, og som mest sannsynligvis støtter dette. Lenke til kommentar
The Sailor Skrevet 1. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg takker for gode innspill. På XPS innstallerte jeg Win 7 Pro, og det fungerer topp. Men jeg har problemer med å få tak i oppgraderinger til denne... På Inspirion maskinen innstallerte jeg Win 10 Home (ver.1). Deretter kjørte jeg alle oppdateringer som Windows anbefalte. Der ble Cipher Panda's forslag lastet ned automatisk, og nå fungerer Inspiron'en som bare det med Falls Creator update. Spørsmålet nå, blir : hva gjør jeg for å kunne kjøre samme prosessen på XPS'n og da få tilbake Win 10 Pro på den? Gratis oppdatering fra Win 7 er vel historie nå? Lenke til kommentar
Virkz Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 (endret) Hadde samme problem på en PC med Radeon 4000 kort, feil driver ble lastet ned fra Windows Update.Fulgte denne guiden for å legge inn rett driver selv, viktig og følge stegene nøye.https://community.amd.com/thread/185041Husker ikke om jeg ikke fant rett fil med en gang, men når mappen fra driverne er pakket ut så søk gjennom den hvis du ikke finner den, den skal være der en plass. Endret 1. desember 2017 av Virkz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå