Peder ola normann ås Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Leverte for nøyaktig 4 uker siden mobilen min på service for tredje gang (andre gang på feilen som er nå). Mobilen har en kjent feil ved denne modellen som produsenten har erkjent så at det en «gyldig» reklamasjon er det ingen tvil om.(service personalet var også klar over dette da jeg leverte den). I følge: http://www.dinside.no/okonomi/treg-reklamasjon-hev-kjopet/61275393 Så kan jeg heve kjøpet nå, men er det en automatikk i dette? (Stor seriøs butikkjede) Er det bare å møte opp i butikken og si at jeg vil heve kjøpet? Produsent/modell og butikk holder jeg anonymt inntil videre da det ikke er en konflikt enda og har vært fornøyd med mobil og service jeg har fått til nå. Skriver på mobil så beklager evt dårlig formatering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Argumentet jeg har blitt møtt med er at det ikke er feil på mobilen men software, slik at reklamasjon ikke er gyldig.Jeg ville dratt saken så langt det er mulig å gå i dag, men den gang kastet jeg mobilen i søpla og kjøpte ny. Hadde tid og ork til å krangle. Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 27. november 2017 Forfatter Del Skrevet 27. november 2017 I denne saken er det klart at det foreligger en mangel så reklamasjonen er gyldig. Lurer mer på jussen/rutiner rundt heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Når Forbrukerrådet blir bedt om å vurdere hva som er "rimelig tid", så varierer svarene fra 2-3 uker, til 5-6 uker. Så Forbrukerrådet skal man ikke stole på (har selv opplevd å snakke med tre forskjellige personer om nøyaktig samme sak på Forbrukerrådet, og fikk tre forskjellige svar på hva som var rett). Det er uansett ingen automatikk i at du får hevet kjøpet. Det kan selvsagt skje, at når forhandler selv synes det har tatt for lang tid, så tilbyr de det, men som oftest er det raskest om du ber om det selv. Du kan si at om de ikke har gitt deg avhjelp (reparert produktet/byttet det) innen en uke, så krever du heving av kjøp. Du kan også henvise til "rimelig tid", og at du har hatt mobilen inne to ganger før. Husk også at om de bytter mobilen i en ny, så skal du få ny garanti og reklamasjon fra ombyttedatoen. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 2 uker frist til å rette feilen er nok riktig, gitt at man (har spurt om og?) ikke får lånetelefon. Men man får da I utgangspunktet ikke heve kjøpet før samme feil er oppstått for tredje gang. Eller de har brukt for mye tid på feilrettinger. Jeg ville spurt om å heve uansett, basert på 3 reklamasjoner og hvor lenge de har hatt den til reparasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå