Gå til innhold

Ny gaming-PC til ~15 000,-

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg tenker å oppgradere PC (rettere sagt skaffe alt nytt) over nyttår en gang. Leser meg mye inn i komponenter, men det er så mye delte meninger om alt ser det ut som, og siden jeg kommer til å svi av en del penger, så vil jeg føle meg tryggere ved å spørre noen som kan litt (les: mye) mer enn meg :)

Er det noe jeg burde vente på neste år, eller er det lite spennende som skjer på markedet første halvdel av 2018? Jeg trenger/vil ha noe som kjører spill som Destiny, Dark Souls, PUBG komfortabelt på høye innstillinger på en 144Hz skjerm.

Skjerm er også noe jeg kommer til å skaffe, og da har jeg sett for meg en Asus PG248Q (180Hz, G-sync). Alltid brukt 24 tommer, og er det jeg er mest vant til. Alternativer til skjerm er hjertelig velkomment, men fått for meg at det er en ganske solid skjerm.

Kan legge meg på et budsjett på 15 - 20 000,- for å gi en pekepinn, men et par fra eller til spiller ikke så mye rolle. Jeg vil ha noe som drar bra, men trenger ikke bruke penger bare for å bruke det.

Har lite erfaring med overklokking, så det er ikke viktig for meg. Er det en stor ytelsesforbedring uten mye tillegg i pris, så hadde det vært interessant. I motsetning så er jeg også glad i stillegående PC'er.

Takknemlig for all hjelp, bare å spørre hvis det er noe jeg ikke har informert godt nok om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke vil overklokke så kan du vente noen uker til Intel lanserer betydelig rimeligere hovedkort som ikke kan overklokkes. Mine forslag til specs:

i7 8700 (ikke K)

Geforce 1070ti eller 1080

2x8 gb 3200+ minne

500 gb SSD + 1-2 tb hdd

Vente på et H\B-serie hovedkort

600W+ strømforsyning

Kabinett med god kjøling

Inkl skjerm havner du da rundt 19-20k :)

Lenke til kommentar

PUBG komfortabelt på høye innstillinger på en 144Hz skjerm.

Vil bare starte med å si at det spillet er skikkelig dårlig optimalisert. Fps kan droppe ned til 50 selv med kraftige maskiner. Vi håper dette blir fixet i 1.0 versonen.

Her ser du en liste, og som du ser ble prisen litt over ditt budsjett, men alt er fra Komplett.no og de er ikke akkurat billigst. Så du kan presse prisen litt ned om du handler fra andre steder også.

Lenke til kommentar

PUBG komfortabelt på høye innstillinger på en 144Hz skjerm.

Vil bare starte med å si at det spillet er skikkelig dårlig optimalisert. Fps kan droppe ned til 50 selv med kraftige maskiner. Vi håper dette blir fixet i 1.0 versonen.

Her ser du en liste, og som du ser ble prisen litt over ditt budsjett, men alt er fra Komplett.no og de er ikke akkurat billigst. Så du kan presse prisen litt ned om du handler fra andre steder også.

Hvorfor ikke: https://www.komplett.no/product/952818/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/msi-z370-pc-pro-socket-1151?offerId=KOMPLETT-310-952818# og 8700 som har inkl kjøler? Siden OC er mindre interessant vil jo 8700 bli over 100 rimeligere enn 8600k+vifte og allikevel kjappere :) https://www.youtube.com/watch?v=JkNQZJXFMUY i spill er 8700 ca like kjapt og langt bedre i apps :)

https://www.komplett.no/product/960300/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1070-ti-turbo?offerId=KOMPLETT-310-960300# bedre ytelse enn 1070 oc.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Fordi Intel stock kjøleren suger, that's why. Kjøleren på det Asus skjermkortet også (støy og høy temp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...