Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er Norges eneste Smart Roadster Brabus verdt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produksjonen av disse ble lagt ned tidlig pga store kvalitetsproblemer som de ikke klarte rette opp i. Og så er den litt for liten å sær til at andre enn 18-åringer tar den særlig seriøst, så jeg er redd disse kommer til å slite med lav status og dertil lav pris inntil de når samlerstatus om 20-30 år. Inntil da har det nok svært liten betydning for prisen om den er norsksolgt eller bruktimportert er jeg redd.

Lenke til kommentar

Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000?

 

[1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340

Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)).

 

Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc.

 

Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Rust er ikke noe nevneverdig problem på disse bilene. Tridion er av aluminium og panelene er av plast. Det som ruster er gjerne slitedeler og div.
Hadde en veldig pålitelig (ikke brabus) i 6 år og kommer garantert til å kjøpe en til når det passer.
Solgte min for 3 år siden og ser de fremdeles ligger rundt samme pris.
Tok det meste av service o.l selv.
 

 

Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur.

 

Regner med det er samme verkstedet som ødela SAM på min bil da de skulle programmere cruise kontroll. De ville i tillegg at jeg skulle betale for en ny. Var uten bil i 3 mnd mens de ryddet opp i rotet sitt. Til slutt var det BoS Autostern som fikset det for dem.

Lenke til kommentar

 

Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000?

 

[1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340

Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)).

 

Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc.

 

Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur.

 

 

Jeg regner med at han mener det bare var en som ble solgt som ny i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000?

 

[1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340

Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)).

 

Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc.

 

Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur.

Jeg regner med at han mener det bare var en som ble solgt som ny i Norge.

Skjønte det halvveis i posten min, men som jeg skriver forstår jeg overhodet ikke hvorfor den skulle være mer verdt enn resten..
Lenke til kommentar

Det var jo lov å håpe, men ser at det i alle fall ikke er stor interesse *her* for å betale noen tusenlapper ekstra :-)
Takk for tilbakemeldinger uansett.

Ja, vanninntrenging har vært et problem, men ellers har den vært rimelig problemfri etter min mening. Jeg var altfor snill med BOS Autostern - skulle fått dem til å fikse lekkasjen istedenfor å bare godta at de ikke fant ut av problemet. Drømmekunde...

Endret av kjetil_kilhavn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...