kjetil_kilhavn Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000? [1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Hvor den ble solgt og hvor den kommer fra er rimelig uinteressant. Det jeg faktisk vil påstå er at den fort kan være verdt mindre pga risikoen for rust hvis den har blitt kjørt på saltede vinterveier i Norge. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Produksjonen av disse ble lagt ned tidlig pga store kvalitetsproblemer som de ikke klarte rette opp i. Og så er den litt for liten å sær til at andre enn 18-åringer tar den særlig seriøst, så jeg er redd disse kommer til å slite med lav status og dertil lav pris inntil de når samlerstatus om 20-30 år. Inntil da har det nok svært liten betydning for prisen om den er norsksolgt eller bruktimportert er jeg redd. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 (endret) Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000? [1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340 Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)). Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc. Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur. Endret 27. november 2017 av toth Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Rust er ikke noe nevneverdig problem på disse bilene. Tridion er av aluminium og panelene er av plast. Det som ruster er gjerne slitedeler og div.Hadde en veldig pålitelig (ikke brabus) i 6 år og kommer garantert til å kjøpe en til når det passer.Solgte min for 3 år siden og ser de fremdeles ligger rundt samme pris.Tok det meste av service o.l selv. Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur. Regner med det er samme verkstedet som ødela SAM på min bil da de skulle programmere cruise kontroll. De ville i tillegg at jeg skulle betale for en ny. Var uten bil i 3 mnd mens de ryddet opp i rotet sitt. Til slutt var det BoS Autostern som fikset det for dem. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000? [1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340 Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)). Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc. Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur. Jeg regner med at han mener det bare var en som ble solgt som ny i Norge. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Ifølge en artikkel på E24[1] ble det bare produsert cirka 2000 Smart Roadster Brabus. Det ble også solgt bare én i Norge. Er den da verdt (u)betydelig mer enn de som er bruktimportert og selges for usle 50 000? [1]: http://e24.no/bil/biltest/droppet-de-smart-roadster-for-tidlig/2391340 Det er mye mer enn 1 av disse i Norge, jeg hadde en selv og var ikke alene om å importere. Ikke vanskelig å få tak i i det hele tatt i tyskland, og avgiftene er lave(lav vekt, lite hk(relevant den gang)). Når garantien er utløpt for lengst, hvorfor i alle dager skulle en som var ny i norge ha høyere verdi enn importert? Skulle jeg kjøpt en ny hadde jeg styrt langt unna en solgt ny i saltede, værutsatte Norge, og heller betalt ekstra for å få en fra Tyskland/Spania/Italia etc. Det er utrolig moro bil, men ikke pålitelig - mye småfeil, lekkasje(vann inn) og ECU-konk. Vanskelig å få reparert også, siden MB/Bertel som jo har agenturet ikke har peiling på bilen i det hele tatt, jeg reiste til Oslo for å få gjort ting hos en uavhengig Smart-ekspert der, og tok service på tysklandstur. Jeg regner med at han mener det bare var en som ble solgt som ny i Norge. Skjønte det halvveis i posten min, men som jeg skriver forstår jeg overhodet ikke hvorfor den skulle være mer verdt enn resten.. Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Det var jo lov å håpe, men ser at det i alle fall ikke er stor interesse *her* for å betale noen tusenlapper ekstra :-)Takk for tilbakemeldinger uansett.Ja, vanninntrenging har vært et problem, men ellers har den vært rimelig problemfri etter min mening. Jeg var altfor snill med BOS Autostern - skulle fått dem til å fikse lekkasjen istedenfor å bare godta at de ikke fant ut av problemet. Drømmekunde... Endret 30. november 2017 av kjetil_kilhavn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå