Gå til innhold

Pcutstyr.no

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg frustrert,jeg sendte inn et skjermkort til pcutstyr for over en mnd siden,da det viste seg og være ødelagt.Sendte dem mail istad ettersom jeg syntes det tok lang tid.og svar fikk jeg.

------------------------------------------------------------------------

Hei.

Skjermkortet har ligget klar for henting siden 1/12.

Det skal ha blitt sendt deg en SMS som fortalte om dette.

Skjermkortet ble funnet i orden, så et testgebyr har påløpt denne saken.

Det vil derfor koste kr. 310,- å hente det ut.

mvh

PCutstyr.no

------------------------------------------------------------------------

hvordan kan dem kreve meg for penger når skjermkortet er fucka,dette vet jeg,pcen min var totalt ubrukelig med dette kortet i,dukket stadig opp bluescreens,error reports etc,alt hadde med (vga) og gjøre,så fort jeg byttet dette skjermkortet til et annet,så funka pcen som aldri før.det er jo gangske opplagt da at det er skjermkortet som er fucka.dessuten kjøpte jeg og en kompis kortene helt likt,nå har han også de samme problemene,men han har ikke sendt det inn enda,da han bare bruker et annet så lenge.Hva burde jeg gjøre i denne saken ??

Jeg sendte dem også mail,for jeg har ALDRI mottat noe sms som dem sier.og jeg nekter og betale et gebyr på 310kr.

oppdatert

mottok en ny mail

-------------------------------------------------------------------------------------

Vi benytter oss av leverandøren vår som servicepartner.

De har funnet kortet i ordren ut fra din feilmelding.

Det følger også med en testrapport som bekrefter dette.

mvh

PCutstyr.no

Da kunne jeg ikke holde mg mer,og svarte følgende :

Jeg har fortsatt aldri mottat noe sms/mail på at kortet var klar til levering.Disse mail kommer til og havne på hardware.no sitt forum.Uakseptabel kundeservice!

---------------------------------------------------------------------------------

Hva mener dere,er det meningen at jeg som kunde skal mase på dem,ikke fikk jeg beskjed om at det var klart til henting heller,det gjør meg bare mer irritert.Ikke har de sendt mail,heller ingen sms som dem påstår.

Endret av oizann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert skjermkortet er fucked selvom det ikke funker i din maskin, med tanke på at det er ikke alle komponenter som passer sammen..

Og hvis komponentene ikke liker hverandre blir det fort et meget ustabilt system å ha med å gjøre..

Hadde en kamerat som hadde en MEGET ustabil pc, han fant ikke ut hva det var så han leverte den til komplett-data og ba de se på den for den var så ******* ustabil..

Når de var ferdige å se på den hadde de kommet frem til at skjermkortet ikke passet sammen med de andre komponentene i maskinen..

Han fikk et fikk et 9700pro (hadde 4500 prophet) ved å betale et lite mellomlegg..

Etter han byttet skjermkort funket maskinen som bare juling..

Stabil som en lyktestolpe.. :yes:

Lenke til kommentar

Sannsynligivs fikk du ett skjermkort som trakk mer strøm enn agp porten klarer å levere. Dette er ikke nettbutikken sin feil og du burde brukt angrefristen på 10 dager får å levere det tilbake.

På den annen side synes jeg det ikke er seriøst av en butikk å bero seg på sms meldinger!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ganske irriterende,først betalte jeg jo for og kjøpe det,så må jeg betale for og sende det inn,så skal de ha betaling igjen fordi "det viste seg at kortet var i orden"

Skjønner frustrasjonen din, men se det litt fra butikken sin side, tenk så mange som sender inn varer som er iorden, tenk hvor mye tid de forskjellige nettbutikkene bruker på nettop dette, ting som kunne vært unngått hvis folk hadde vært litt flinkere til å teste ting innen de sendte dem inn.

Jeg sier selvfølgelig ikke at du ikke sjekket kortet ditt godt nok, du kan ha vært flinkest i verden for alt jeg vet.

Jobber selv i en nettbutikk, så jeg vet hvordan det er å sitte her.

En annen ting, det er kundens eget ansvar å passe på at han bestiller rett produkt så lenge det foregår over web, men ringer du evt salg, så er det selgerens plikt å passe på at du får rett produkt. Dette er det nemlig forskjell på.

Men lykke til i saken din!

Lenke til kommentar

Har også en dårlig erfaring med pcutstyr. Skulle en gang kjøpe hovedkort og ram der, men etter jeg hadde bestilt fikk jeg mail om at de ikke kunne selge meg ram'en til den prisen, for prisene hadde gått opp, så jeg måtte pent betale den nye prisen.

Ok, greit nok tenkte jeg, men da vil jeg ha korrigert prisen på hovedkortet også (fordi hovedkortet hadde fanktisk sunket i pris over denne perioden) Men neida, de tok gammel pris på HK og ny pris på ram. Tragisk service syns nå jeg.

Lenke til kommentar

har to venner som i det siste har hatt problemer med pcutstyr. den ene har avbestilt et hk, det var greit, 3 måneder senere krever de 700,- for uavhentet vare (han hadde mailen som bekreftet avbestillingen, men slettet den etter ca.1 måned). Den andre fikk et tvkort i stedet for radeon 9700, han har ikke fått grafikkortet sitt ennå.

Jeg holder meg unna pcutstyr fra nå av.

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
hvordan kan dem kreve meg for penger når skjermkortet er fucka,dette vet jeg,pcen min var totalt ubrukelig med dette kortet i,dukket stadig opp bluescreens,error reports etc,alt hadde med (vga) og gjøre,så fort jeg byttet dette skjermkortet til et annet,så funka pcen som aldri før.det er jo gangske opplagt da at det er skjermkortet som er fucka.

Såfremt kortet faktisk er defekt kan dem selvsagt ikke kreve noe testgebyr, men det er vanlig policy å ha testgebyr når folk sender inn fullt fungerende varer (noe veldig mange gjør).

Men du sakser fra PCutstyr som skriver at "skjermkortet har ligget klar for henting siden 1/12." Det kan jo da virke som at du faktisk personlig skal hente det hos dem? Dersom dette er tilfellet så er det vel bare å be om at de demonstrerer at kortet fungerer, mens du er tilstede.

Hvor ofte fikk du BSOD? Hva sa dem osv? Og ikke minst, du prøvde vel å reinstallere OSet?

Lenke til kommentar
Litt skuffende av pcutstyr.no synes jeg. Jeg som bare hadde gode erfaringer med dem. Men det er vel typisk for slike nett-firmaer. Umulig å få et godt kundeforhold? :cry:

Hvorfor er det skuffende av PCUtstyr? Det er jo helt vanlig OG rettferdig at de som sender inn komponenter som faktisk funker fett må betale for det. Kostnadene med å teste måtte da sendes ut til alle kunder i form av høyere priser... hvorfor skulle jeg betale for at DU ikke sjekker godt nok ? Syns jeg ikke er rettferdig.

Hvis man ikke er kapabel til å teste komponenter, så burde man kjøpe ferdig-pc eller skaffe seg en ekstra service-avtale.

"Den som er med på leken, må tåle steken... "

Lenke til kommentar

Iom at de fikk kortet til å funke, er det liten tvil om at det fungerer tilfredstillende. Basert på opplysningene som er gitt i startposten vil jeg uten tvil gi PCutstyr mitt fulle medhold i kravet sitt om et servicegebyr på 310kr.

bfisk

Lenke til kommentar
Jeg opplevde nesten tilsvarende sak fra komplett, du kan si at forventningen ble knust!. Noen dager er de bare sure, du vet ikke fått beten på ei stund osv. Det blir vanskelig å få de til å snu i saken men lykke til.

Grunnløse forventninger blir somoftest det.

Lenke til kommentar
hvordan kan dem kreve meg for penger når skjermkortet er fucka,dette vet jeg,pcen min var totalt ubrukelig med dette kortet i,dukket stadig opp bluescreens,error reports etc,alt hadde med (vga) og gjøre,så fort jeg byttet dette skjermkortet til et annet,så funka pcen som aldri før.det er jo gangske opplagt da at det er skjermkortet som er fucka.

Såfremt kortet faktisk er defekt kan dem selvsagt ikke kreve noe testgebyr, men det er vanlig policy å ha testgebyr når folk sender inn fullt fungerende varer (noe veldig mange gjør).

Men du sakser fra PCutstyr som skriver at "skjermkortet har ligget klar for henting siden 1/12." Det kan jo da virke som at du faktisk personlig skal hente det hos dem? Dersom dette er tilfellet så er det vel bare å be om at de demonstrerer at kortet fungerer, mens du er tilstede.

Hvor ofte fikk du BSOD? Hva sa dem osv? Og ikke minst, du prøvde vel å reinstallere OSet?

Jeg reinstallerte 3 ganger,så sant det gikk,Bsod kunne dukke opp under install av Xp osv.Kortet er også prøvd i 3 andre pcer med akkurat samme erfaringer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært og hentet kortet,og solgt det videre til en kamerat for en billig penge(orket ikke mer med det).Første som skjer er at han ringer meg noen timer senere og begynner og klage på AKKURAT de samme tingene som har skjedd her hjemme hos meg og på de andre pcene vi har prøvd.Det jeg fikk med fra dem som bevis på at det var testet var et ark med en utskrift fra 3dmark...Så nå skal det bli moro og se hva de svarer meg imorgen når jeg skriver tilbake om det samme igjen :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært og hentet kortet,og solgt det videre til en kamerat for en billig penge(orket ikke mer med det).Første som skjer er at han ringer meg noen timer senere og begynner og klage på AKKURAT de samme tingene som har skjedd her hjemme hos meg og på de andre pcene vi har prøvd.Det jeg fikk med fra dem som bevis på at det var testet var et ark med en utskrift fra 3dmark...Så nå skal det bli moro og se hva de svarer meg imorgen når jeg skriver tilbake om det samme igjen :D

Betyr fortsatt ikke at det er skjermkortet det er noe galt med. Husk også at det ikke er PCutstyr som testet kortet, men en 3. part.

Hvilket skjermkort er det som er "problemet" og hvilke andre kompomenter har dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...