Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drypper under bilen

Rivellio

Anbefalte innlegg

Hei,

Merket i natt når jeg kjørte hjem at det var en liten pytt der jeg bruker å parkere. Var en tur på butikken tidligere i kveld og når jeg kom hjem gikk jeg bak å sjekket, da drypper det sakte fra samme plass(kun dråper).

Gikk ut igjen nå 2 timer senere og da har det sluttet. Det er bake på bilen, rett ved tanken omtrent. Har en liten Citroen C1.

Kan det vær noe annet enn bensin? Og med tanke på at det slutter etter en stund, hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når luften blir kjølt ned av aircondition så vil funkighet i luften kondensere og renne ut under bilen. Det er altså rent vann.

Om det er bremseveske så ser du at nivået i beholder med bremseveske er lavt. Bremser vil virke normalt helt til de plutslig ikke virker.

Om det ikke drypper igjen så prøv å fyll opp bensintanken og se om det leker bensin da. Bensin har sterk lukt.

Er det vann så er det bare regnvann eller vann fra kondens, ingen feil altså.

Lenke til kommentar

Kan være vann fra veien som trekkes opp under karosseriet og drypper ned; har en liknende greie med Pajeroen hvor det i regnvær spruter vann opp bak ved varmeskjoldet til eksospotta og drypper ned ved siden av. En isboks til å samle opp væsken, og farge/lukt analyse gir raskere indikasjon på hva det kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...