Rivellio Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Hei, Merket i natt når jeg kjørte hjem at det var en liten pytt der jeg bruker å parkere. Var en tur på butikken tidligere i kveld og når jeg kom hjem gikk jeg bak å sjekket, da drypper det sakte fra samme plass(kun dråper). Gikk ut igjen nå 2 timer senere og da har det sluttet. Det er bake på bilen, rett ved tanken omtrent. Har en liten Citroen C1. Kan det vær noe annet enn bensin? Og med tanke på at det slutter etter en stund, hva kan problemet være? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Det kan også være bremsevæske, følg med på væskenivået. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 legg papp under der det drypper og se om det har noen lukt eller farge. 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Kondens fra aircondition? Gjør uansett som Sampson sier, så finner du lett ut av om det er vann eller noe annet. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Hmm.. hvorfor papp og ikke en avkuttet 1.5literflaske? ^^ Lettere å analysere når du har væsken i væskeform. Lenke til kommentar
Rivellio Skrevet 27. november 2017 Forfatter Del Skrevet 27. november 2017 Kjørt til jobb(20 min) og vært en tur i sentrum, ikke sett noe drypping i dag.. Bremsene fungerer utmerket, så veldig merkelig. Hvilken konsistens kan komme fra aircondition? Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 kan være drenering fra soltak, om bilen din er utstyrt med det da Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Når luften blir kjølt ned av aircondition så vil funkighet i luften kondensere og renne ut under bilen. Det er altså rent vann. Om det er bremseveske så ser du at nivået i beholder med bremseveske er lavt. Bremser vil virke normalt helt til de plutslig ikke virker. Om det ikke drypper igjen så prøv å fyll opp bensintanken og se om det leker bensin da. Bensin har sterk lukt. Er det vann så er det bare regnvann eller vann fra kondens, ingen feil altså. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Kan være vann fra veien som trekkes opp under karosseriet og drypper ned; har en liknende greie med Pajeroen hvor det i regnvær spruter vann opp bak ved varmeskjoldet til eksospotta og drypper ned ved siden av. En isboks til å samle opp væsken, og farge/lukt analyse gir raskere indikasjon på hva det kan være. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Du merket meget fort om det er bensin. Stinker bensin av bilen i flere meters radius om det er det. AC drypper kondens, men det bruker å være lenger fremme på bilen (men man vet jo aldri hvor franskmenn har plassert slike ting) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå