Gå til innhold

[Løst] 29-35" Ultrawide curved, men hvilke specs? Budsjett 5k (og selger du noe?)


zaaz

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde den tabben at jeg satte meg foran en buet PC-skjerm, og nå vil jeg ikke ha noe annet (merkelig hvordan noe kan være så feil i ett produkt (TV), men fungere så sinnsykt bra på et annet!). 

 

Jeg gamer ikke, og blir heller ikke å se film på skjermen (bare "vanlig" video). Bruker ingen krevende verktøy/programmer. 

 

Mitt bruk: mye jobbing i Excel, lager en del nettsider og tab'er meg halvt ihjel med dagens 27". Ønsker meg en skjerm på 30-32", men vurderer større. 

 

Har noen gode tips til modeller jeg kan følge med på fremover ift. tilbud etc., som passer mitt behov? :) 

 

Min våte drøm er 34" Ultrawide 3440x1440 med justerbart stativ. Det skjer ikke med et 5k budsjett. Håper derfor at jeg kan få noen gode råd herfra, og kanskje noen har en brukt skjerm de skal selge. Kan hente i Oslo/Akershus, ev. mot Vestfold. 

 

Spørsmål:

* Hva kan jeg forvente å få til et budsjett på 5000,-? 

* "Holder det" med 2560x1440 oppløsning på de største skjermene?

* Hva bør jeg se etter på bruktmarkedet? 

* Skrivebordet er 63 cm dypt, blir det for snaut med en så stor skjerm som 34"? 

 

Håper på gode råd! 

Endret av zaaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til romjulssalget, var noen gode tilbud på black friday.

Da kunne man få 34 1440x3440 for 7k, litt over budsjett, men rimelig.

Billigste buet hos komplett (som også er ultrawide) er denne: https://www.komplett.no/product/916162/datautstyr/skjermer/skjermer/philips-34-led-curved-349x7fjew00?offerId=KOMPLETT-310-916162

Men den koster også 2500 over budsjett.

 

Skal du ha buet ville jeg gått for ultrawide. De er dyrere, men hele wow-effekten og vitsen med curve forsvinner litt når skjermen kun har vanlig 16:9 format. Har prøvd begge deler, og min mening er at skjermen må være ultrawide 21:9 om pengene skal være vært buen. Så mitt tips er og vente på salg om du ikke er villig til å strekke budsjettet.

Lenke til kommentar

Vent til romjulssalget, var noen gode tilbud på black friday.

Da kunne man få 34 1440x3440 for 7k, litt over budsjett, men rimelig.

Billigste buet hos komplett (som også er ultrawide) er denne: https://www.komplett.no/product/916162/datautstyr/skjermer/skjermer/philips-34-led-curved-349x7fjew00?offerId=KOMPLETT-310-916162

Men den koster også 2500 over budsjett.

 

Skal du ha buet ville jeg gått for ultrawide. De er dyrere, men hele wow-effekten og vitsen med curve forsvinner litt når skjermen kun har vanlig 16:9 format. Har prøvd begge deler, og min mening er at skjermen må være ultrawide 21:9 om pengene skal være vært buen. Så mitt tips er og vente på salg om du ikke er villig til å strekke budsjettet.

 

Takk! Blir å gå for ultrawide. :) 

 

Synes prisene er vanskelig å følge på skjermer, det er stor variasjon og ofte har produkter ligget flere tusen under dagens pris. Bruktmarkedet er tilsvarende ille, der skal de fleste ha opp til nypris for gamle skjermer, selv med døde piksler m.m. :p 

Lenke til kommentar

Finner f.eks. denne annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=107188578 Skjermen har vært solgt til 6495,- i år, likevel blir den priset så høyt.

En grei pris, men denne skjermen har vært på markedet i litt over 2 år. Du får nyere buede skjermer fra Samsung med 100hz og QLED, da blir denne litt blass i sammenligning. Ville ikke gitt mer en 5k for den skjermen brukt, og det inkludert frakt.

 

En tommelregel er at elektroni taper seg med 30% per år (når det er brukt). Etter den regelen har vel denne skjermen brukt en verdi på ca. 3900 kroner, så enig at 5700 er litt på bærtur.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

Finner f.eks. denne annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=107188578 Skjermen har vært solgt til 6495,- i år, likevel blir den priset så høyt.

En grei pris, men denne skjermen har vært på markedet i litt over 2 år. Du får nyere buede skjermer fra Samsung med 100hz og QLED, da blir denne litt blass i sammenligning. Ville ikke gitt mer en 5k for den skjermen brukt, og det inkludert frakt.

 

En tommelregel er at elektroni taper seg med 30% per år (når det er brukt). Etter den regelen har vel denne skjermen brukt en verdi på ca. 3900 kroner, så enig at 5700 er litt på bærtur.

 

 

Det samme jeg tenkte. :) Har satt noen skjermer på varsel på Prisjakt, så får bare følge med. 

Lenke til kommentar

Glem alt jeg sa. Etter å ha sett denne fantastiske videoen, har jeg bestemt meg for å spare penger og vente til jeg får råd til å kjøpe en 34" ultrawide. <3 

 

Nøyaktig samme situasjon jeg er i nå; har en vanlig 27", vurderer en 29" ultrawide pga. budsjett, men drømmer om en 34". :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...