ProphetSe7en Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Ønsker å bytte ut Denon som jeg har i dag. Ikke får jeg HDR på den, noe jeg ble fortalt er grunnet mangle på HDCP. Ikke virker Spotify connect på den lengre heller, dermed er det på tide å bytte den ut. Lurer enkelt og greit på om Pioneer VSX-832 er ett greit valg i så måte? Har alt bestilt den nå når den var på tilbud til 2700, men lurer rett og slett på om det er ett bra kjøp eller om jeg bør avbestille den. Men kjøp av nytt tv denne uke så er budsjettet noe begrenset, og Pioneer så ut til å ha de funksjonene jeg mangler nå, men siden jeg ikke er spesielt viten på dette området så vil jeg gjerne vite om jeg har kjøpt katta i sekken eller en ok receiver. Alternativet er i så fall denne. https://www.komplett.no/product/9246...roundreceiver# Sammenligning mellom de to: https://www.prisjakt.no/list.php?l=433753&view=c Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Ser ikke ut som at linken min til prisjakt virker som den skal. Har kommet frem til følgende modeller som er innenfor budsjettet mitt. Noen av disse som er verdt å se nærmere på nå som de fortsatt er på salg? Yamaha RX-V483 Pioneer VSX-832 Yamaha RX-V481D Marantz NR1506 Yamaha RX-V681 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 ..... jeg har samme forsterker og nettopp kjøpt meg 4K HDR TV jeg får i morgen. Ikke tenkt på overhodet at forsterkern må støtte HDR også. Jeg leser om HDR passthrough? Men vet ikke om det fungerer men. Ahhhh damnit ny forsterker jeg også da. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 (endret) Ja var kjedelig det der. Noen formening om hva en bør bytte den ut med? Føler det står mellom Pioneer 832 og Yamaha 681 Endret 26. november 2017 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. november 2017 Forfatter Del Skrevet 27. november 2017 For at en skal kunne se filmer i 4k må en ha HDCP 2.2 i alle ledd, dermed vil ikke X1100W virke med tjenester som Netflix i 4k eller se bluray i 4k. Jeg har sett på en del ulike modeller nå, og har vel kommet frem til at X1400H eller Yamaha RX-V681 er de det står mellom uten å sprenge budsjettet. En ting som irriterer med meg Denon er at en ikke får opp volum når en ser 4k, så en får ikke noen indikasjon på hvor høyt en har det uten å se på displayet på receiveren. Altså, OSD på tv mangler i 4k. Samtidig har Denon langt bedre romkorreksjon enn Yamaha. Ett siste alternativ er Pioneer VSX-832 som har en meget fin pris nå, men finner lite erfaringer fra denne på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå