G Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Printet på battericellen, står: SGT 18650 2200mAh 3.7V 2016 03 22A20 SGT lurer jeg på hva betyr, resten på linjen forstår jeg 2016 03 må være produksjonsmåned 22 i 22A20 betyr sannsynligvis 2200mAh A20 videre i 22A20 hvor A kanskje har med Amper å gjøre, vet ikke. 20 forstår jeg ikke helt. Kanskje det at A20 betyr 20 Amper strømuttak? Men er det en fake celle av noe slag jeg har fått. Merk den unormalt knøttlille kontaktflaten på plussiden. Og at den hvite platen dekker helt inntil den kontaktflaten (knappen). Batteriene fulgte forøvrig med noen 30 Watts arbeidslamper kjøpt via Netthandelen.no i år 2016. Bildet er av et og samme batteriet i mengden som fulgte med. Jeg spør fordi jeg nylig fikk overoppheting i bruk i lommelykt. Tror ikke det er normalt med overoppheting i lommelykt eller? Fikk overoppheting så varmt at lommelykt ikke kunne berøres mer enn tiendedelssekunder. Testet med likt resultat i to forskjellige typer lommelykt, som jeg kjøpte fra Ebay uten medfølgende batterier. Endret 25. november 2017 av G Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Som det står på, det der er et 3.7 volt-batteri. Et vanlig AA-batteri er 1.5 volt. Derfor overoppheting. Endret 25. november 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Lithium-batteri. Vær forsiktig. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Det er et 18650 størrelse Lithium batteri, ikke noe AA-størrelse Emancipate Edit: Her er et bilde som rettferdiggjør størrelsen på 18650 i forhold til AA som Emancipate foreslo at det kunne være 18650 på dette eksempelbilde er de to blå batteriene. UltraFire er noe skjit. Tror det kan være et annet merke jeg har. Merker meg at det står SGT på mine. Men er usikker på om det betyr kjemien, slik som på en del andre lithium-batterier (f.eks. INR og ICR kjemityper), eller om SGT heller kan antyde produsenten? Merk den sykt lille kontaktknappen (flaten) på plussiden på mitt batteri Er jo unormalt liten kontaktflate i seriøs batterisammenheng dette.. Sjekk det nevnte i denne guiden, mange fine foto som viser store kontaktflater, selv på fake batterier er det mye store kontaktflater ute å går: https://batterybro.com/blogs/18650-wholesale-battery-reviews/30828867-is-it-a-fake-18650-battery-featuring-the-samsung-25r Endret 25. november 2017 av G Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Aha. Endret 25. november 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Trur det er til radiostyrte modellbiler. https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=37345 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Ultrafire er rewraps. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Av hva da? Ultrafire batterier pleier å være ganske dårlige. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Ikke noe man ønsker å ha i hus. Mener tester har vist at de ikke tåler mer enn 5-6A. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 I dampesamfunnet spøker man ofte om at man holder seg unna batterier med "fire" i navnet. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 (endret) Men hva med mine batterier? Bildet av Ultrafire var ikke mine batterier, men for å vise Emancipate forskjellen i størrelse ned til AA-batterier. Mine batterier står det ikke noe med "fire" på. Det er de vedlagte "navnløse" batteriene som har SGT påskrevet i førstepost. Endret 26. november 2017 av G Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Raskt søk for å finne ut hva SGT betyr i batteriverden ga ikke noe svar. Blir batteriet veldig varmt så betyr det at noe ikke er slik det skal være. Batteriet kan være for dårlig for oppgaven. Anbefaler da at du forsøker med et skikkelig batteri. F.eks LG HG2. https://www.nosmoke.no/lg-hg2-18650-3000mah-20a.html Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Ser ut som det er rewrap av Ultrafire. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Utrolig bra. I dampesamfunnet så sier vi at dårlige batteri kan du bruke i hodelykten. Aldri før har jeg vært i en situasjon hvor jeg har vært nødt til å anbefale et "dampebatteri" til en hodelykt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 SGT er en kinesisk kopivare, samme som ultrafire.Det som overrasker meg er at de er ærlig om kapasitet, et 18650 kan kun holde 3600mah og dette er merket 2200...Batteriet kan fint være brukendes til det meste, men IKKE i lommelykter som drar mye strøm og som samtidig ikke har en ordentlig LED-driver. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Utrolige mengder tullprat på folk her.. Sikkert ett lavkvalitets 18650 uten sikkerhet. Nesten alt av billig elektronikk fra Kina bruker slikt. Om du vil måle kapasiteten kan du bruke en enkelt lithiumlader fra eBay til en hundrings. Disse batteriene kan fint eksplodere om dem kortsluttes, og blir varme om dem er ødelagt og lades. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Har nettopp fått mine to første ladere levert, som er kjøpt via AliExpress og Ebay. Hensikten med å teste de i noen minutter ekstra (kun) var å forsøke å bruke lommelykt som en grei 3 timer utladingssyklus, for å teste om disse laderne er i orden, evt. om de røper noe om batteriene mine. Men det fikk jeg jo smertelig erfare at ikke lar seg bruke sånn. Vil disse lommelyktene forholde seg kjølige om jeg skaffer noen batterier som har lav indre motstand, som er dimensjonert for høyt strømtrekk? Jeg er noe nybegynner med alt dette, og ser at mangelen på LED-driver i noen lommelykter som ble nevnt av Dufen kanskje er en akilleshæl. Men betyr det at lommelyktene mine er ubrukelige til annet enn 2 minutters opplysing, eller vil de bedre seg med anskaffelse av ordentlige batterier? Kan jeg forvente å kunne klage på batteriene til den som har tatt salgsrisikoen, siden en er i Norge og har sterke forbrukerrettigheter? Eller bør jeg droppe det, og forvente at jeg må ta skylden for å ha kjøpt dårlige batterier, selv om det er gjennom en norsk forhandler. Har ikke norske forhandlere et visst ansvar over hva som importeres og videreselges? En Nokoser D6U som har 6 ladeslot'er https://www.aliexpress.com/item/NOKOSER-D6U-6-Slot-LCD-Intelligent-Li-ion-LiFePO4-Battery-Charger-for-Rechargeable-Ni-MH-Ni/32818838743.html Og en billig lader kjøpt på Ebay-auksjon, da en Vontar VT2 Plus Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Obs. En edit i innlegget ovenfor. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Får du testet kapasiteten på noen av de laderne da? Annbefaler en slik: https://www.ebay.com/itm/iMAX-B6-Lipo-NiMh-Li-ion-Ni-Cd-RC-Battery-Balance-Digital-Charger-Discharger/381282390728?epid=510347785&hash=item58c63392c8:g:hwMAAOSwnipWW~el kan lade og tømme lithiumbatteri, og egentlig alle andre typer batterier også. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Hvilken lommelykt er det du har testet med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå