kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Hadde ikke brukt pcen på 2 dager og gleda meg til å spille litt pubg. Har kunne kjørt spille på ca litt under høyeste grafikk nivå men nå lagga det på det laveste.. Samme med alle andre spill. Prøvd å innstalere grafikkdriver på nytt men funker heller ikke. Endte med og formatere men det hjalp heller ikke. GPU: Gtx 970 Minne:ddr3 8gb Prossesor: Intel Core i5-4690k OS: Windows 10 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Sjekk temperaturer. Spesielt prosessor og skjermkort. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Hvordan sjekker jeg det? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Hvordan sjekker jeg det? Her. Last ned det. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Finner ikke temp noen plass.. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Her er noen temp Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Jepp. Du må gjøre noe med kjølingen på pc-en. Er noen åpninger blokkert eller er det mye støv inni maskinen? Sjekk også at prosessorviften spinner. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Får ta en ittt. Pcen står på non stop.. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Vifta spinner som vanlig. Kjenner ikke noe spess varme rundt cpu heller. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Bevisene peker uansett mot overopphetning av CPU. Cpu-en er på 92-98 grader. Makstemp er 100. Slike temperaturer vil forringe levetiden på prosessor og klokke ned hastigheten for å holde temperaturen lavere enn 100 grader. Jeg hadde akseptert 75 grader under load. Har du byttet prosessorkjøler eller tatt kjøleren av/på tidligere? Endret 25. november 2017 av Thor. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Ja, bytta prossesor for ca 2 år sia. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 (endret) Ja, bytta prossesor for ca 2 år sia. Tok du på kjølepasta mellom CPU og kjøleren da...? Det er varme som er årsaken til dine problemer. CPU skal ikke være så varm. Har du vifter som drar inn kald luft i kabinettet og vifter som drar varm luft ut? Ta av CPU kjøleren, påfør riktig mengde kjølepasta (en ert i midten) og pass på at du skrur den skikkelig på igjen. Hvis du har hatt kjølepasta der fra før, bør den renses bort med isopropanol før du legger på ny (tørk av både CPU og kjøleren). Er du usikker på hvordan du gjør dette, så finner du guider på Youtube. Endret 26. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Uten tvil, kjøp deg kjølepasta og isopropanol(fjerning). For anvendelse, se YouTube guider. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Det var kjølepasta på mellom cpu og kjøler fra før men skal prøve Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Det var kjølepasta på mellom cpu og kjøler fra før men skal prøve Noe er galt iallefall, for som vi sa CPU temp er altfor høy. Hvilken CPU kjøler har du? Sjekk at den sitter skikkelig på. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Kjølepasta forringer over tid og trenger erstatning, det kan også være støv som har hopet seg inn i kjøleribbene/vifte. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Har hatt på kjølepasta nå. Da slutta spillet og lagget men hjalp ikke på tempen. Tempen steg tilværs tvært og spillet begynte og lagge bittelitt etter ca 20min. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 (endret) Ikke bruk Speedfan til å måle CPU temps. Bruk Coretemp. Hvilken CPU kjøler har du spurte jeg deg om? Må være noe du har gjort galt et sted. Du kjenner ikke noen som har mer peiling på data enn deg som kan komme til deg og sjekke dette da? Liksom begrenset hva jeg og andre kan hjelpe deg over nettet. Endret 26. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Nei vet ikke hvordan kjøler jeg har. Den var med på cpuen da jeg kjøpte den. Nå er den bedre igjen.. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Nå er pubg ekstremt dårlig optimalisert som vil gi ekstreme varme problemer som dette dersom alt ikke er satt opp riktig.CPU kjører trolig på 100% konstant.Sjekk gjerne denne guiden for bedre optimalisering i selve spillet:https://pubgsettings.com/pubg-best-settings/ Jeg antar du har stock kjøler da.Kan anbefale deg å kjøpe denne som ikke koster all verdens:https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/be-quiet-purerock/224716.11130/Selv kjører jeg en i5 7600k prosessor som er clocket til 4.2 og åpner maks temp på 68grader når jeg spiller pubg. Ta gjerne et bilde av hvordan maskinen din er bygget opp. Hvilket kabinett er det? Hvor mange vifter har du etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå