Unusual Autistic Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 har dere det sån at når dere våkner så kommer avogtil rytmiske rykkninger i armen, som det er vrient å stoppe å gjøre? det har jeg. det er morsomt. men det jeg ikke syns er morsomt, men ekkelt, er synene jeg får under oppvåkning. sorte hull, fuglebur som svever over meg og noen ganger ser jeg dobbelt på begge øynene, sån at ting jeg ser på glir inni seg selv. har andre her også sånne oppvåknings"fenomener"? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Det første du beskriver høres ut som leamus, noe som er helt ufarlig og går over av seg selv. Eller mener du at hele armen rykker til? Det er ikke unormalt i forbindelse med innsovning. Det er en naturlig reaksjon i kroppen. Det andre høres ut som søvnparalyse, det er ikke uvanlig at hallusinasjoner opptrer sammen med søvnparalyse. Det er ikke uvanlig med slike søvnforstyrrelser ved bruk av enkelte medikamenter, men kan også oppstå uten noe innabords, for å si det på den måten. Hvis dette skjer regelmessig, og du går på noen medisiner, så kan det forklare hyppigheten. Søvnparalyse er noe en relativt stor andel av befolkningen opplever minst en gang i livet. Jeg har opplevd søvnparalyse 2-3 ganger, men heldigvis uten hallusinasjoner, paralysen og følelsen av at du ikke er alene er skremmende nok når du ikke vet hva som foregår. Etter den første gangen så ble jeg ikke skremt, siden jeg visste hva det var. Endret 25. november 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå