Gå til innhold

Potensiell personlig nettsted!

Anbefalte innlegg

Ønsker noen tanker på et design jeg har jobbet med litt i det siste: https://jsfiddle.net/gloriousCatnip/on64ju7t/1/

Jeg er ikke helt ferdig enda. Jeg har ikke helt funnet ut hvordan man skal kunne lukke menyen, og litt usikker på om jeg skal ha en slags animasjon når den kommer inn. Lurer også litt på om jeg skal ha sånne sosial medie-ikoner helt nederst, eller oppe ved navnet mitt. Har dere noen tanker?

HTML og CSS ser litt rotete ut, er kompilert fra Pug og Sass fordi jeg originalt brukte CodePen, men CodePen ville plutselig ikke hente ut JS for meg, så får ikke vist den der.

På forhånd, takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å fjerne meny kan du gjøre det motsatte du har gjort for å vise den, med click på body. Eneste en må tenke på er at click på menyen også vil være et click i body så for å stoppe eventen til å "bobble" fra meny -> body så kan gjøre `event.stopPropagation()` på vis meny klikk.

Er også mer fleksibelt å bruke addEventListener istedenfor onclick handlerne for å lytte på events. Så ville byttet over til å bruke det. `menuButton.addEventListener('click', function(event){console.log(event)})`

Endret av Taggi
Lenke til kommentar

Hva med å ha en :hover istedenfor click? 

Det hadde sikkert fungert bra, men det fungerer ikke særlig godt på mobil.

For å fjerne meny kan du gjøre det motsatte du har gjort for å vise den, med click på body. Eneste en må tenke på er at click på menyen også vil være et click i body så for å stoppe eventen til å "bobble" fra meny -> body så kan gjøre `event.stopPropagation()` på vis meny klikk.

Er også mer fleksibelt å bruke addEventListener istedenfor onclick handlerne for å lytte på events. Så ville byttet over til å bruke det. `menuButton.addEventListener('click', function(event){console.log(event)})`

Kult! Jeg tenkte å gjøre det slik, men fant liksom ikke ut av det. Føler likevel jeg trenger en litt mer "åpenbar" måte å lukke menyen på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...