Gå til innhold

Not recognizing SD CARD RX100 mk1

Gjest Slettet-ee8Tb0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ee8Tb0

Hei. Har nettopp kjøpt meg et nytt Sony RX100 mk1 kamera. Har imidlertid et problem. Når jeg putter i minnekortet får jeg likevel beskjed om at det ikke er innsatt noe kort: "NO CARD". Jeg har puttet det inn riktig vei, og det står i brukermanualen at jeg kan bruke det sd kortet. Håper noen kunne hjulpet meg med dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til rx-100 spesifikk men et par tips kan jeg prøve og gi.

Har du sjekket at kameraet er kompatibel med kortet på GB og type "SD, SDHC, SDXC"

Kortlåsen er låst, men da burde du heller fått opp en annen melding.

Har kortet vært brukt til noe annet ? kanskje formatere kortet i datamaskinen først.

Hvis kortet har vært formatert til fat32 eller EX-fat visa versus kan det også gjøre at kameraet ikke leser kortet.

Prøv kortet i en annen enhet for og sjekke at det ikke er kortet som er ødelagt, og test et annet kort i kameraet for og sjekke at kameraet ikke er ødelagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0

Formatert feil?

Kan hende det er kapasitetsbegrensning på kameraet, eller så er SD kortet satt på 'lock' setting.

Hva mener du med at SD kortet er satt på "lock" setting? Hvordan endrer jeg dette isåfall?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0

Har du sjekket at kameraet er kompatibel med kortet på GB og type "SD, SDHC, SDXC"

Har kortet vært brukt til noe annet ? kanskje formatere kortet i datamaskinen først.

Hvis kortet har vært formatert til fat32 eller EX-fat visa versus kan det også gjøre at kameraet ikke leser kortet.

Prøv kortet i en annen enhet for og sjekke at det ikke er kortet som er ødelagt, og test et annet kort i kameraet for og sjekke at kameraet ikke er ødelagt.

Kortet er av type SDHC, og ifølge manualen jeg fikk med kamerat så skulle det fungere. Tok kortet ut fra et annet kamera, hvor det fungerte, så virker ikke som om problemet ligger i kortet. Kortet har formaten fat32, skal jeg formatere kortet til en annen format?

Lenke til kommentar

Kortet er av type SDHC, og ifølge manualen jeg fikk med kamerat så skulle det fungere. Tok kortet ut fra et annet kamera, hvor det fungerte, så virker ikke som om problemet ligger i kortet. Kortet har formaten fat32, skal jeg formatere kortet til en annen format?

Formater alltid et minnekort i kameraet det skal brukes i, før du bruker det.

Lenke til kommentar

Siden du har brukt kortet i et annet kamera "annen kamerafabrikat?" er det store sjanse for at du må formatere kortet først i en datamaskin før du på nytt formaterer kortet i RX100. Grunnen for det er at RX100 sannsynligvis leser informasjonen som allerede er på kortet "fra det andre kameraet" og forstår ingenting og dermed gir en error-feil.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...