Woff Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Fikk en mail fra en av mine bredbåndsleverandører, HomeNet.Her har de funnet ut at de skal innføre MODEMLEIE, som øker den årlige prisen med kr 228,- (kr 19,- i måneden) uten at det betyr noen forbedringer for kunde. Det er vel heller ikke mulig at kundene kan kjøpe seg et modem selv for å slippe denne leia. Jeg har vært kunde hos de i 16 år og har fortsatt det samme modemet jeg fikk da jeg inngikk avtalen, så selve grunnlaget for denne leien eksisterer ikke, sitat: "Vi sørger alltid for at våre kunder har oppdatert utstyr, og at eventuelt defekte modem erstattes. Nå ser vi en økning i kostnadene våre på dette, blant annet som følge av at utstyr blir skadet av lyn og torden i sommersesongen."Vil dette bli den nye måten å uhemmet øke prisene på? ER DET GREIT?(Forøvrig sa jeg opp avtalen med HomeNet da jeg jo faktisk har fiber fra Eidsiva UTEN modemleie... ) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Samme gjorde Nextgentel. Jeg slapp først modemleie siden jeg hadde eget modem, men da det røyk i tordenvær måtte jeg ut med ca. 20,- ekstra i måneden (tror jeg). De tar betalt for mer og mer "ekstradill" Det siste nå er at Nextgentel vil ta ekstra betalt for e-post. Da kan de sette ned abbonementprisene for å virke konkurransedyktige og heller dra inn igjen pengene på "ekstrautstyr". Endret 24. november 2017 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Modemleie ? ikke hørt om før. Hadde selv sagt opp, eller i det minste "krevd" nytt modem regelmessig (årlig?) Ikke greit at dem øker pris uten grunn. Det burde vært da mulig å kjøpe sitt egen modem fra ekstern part eller via dem. Edit. leie for modemet blir tross alt dekt inn av den vanlige månedsab. Så nå tar dem mao dobbel betaling Endret 24. november 2017 av spetter 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Står man ikke fritt til å bruke eget modem, eller avkreves man modemleie uansett? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Så vidt jeg har forstått er modemet en del av 'pakka' og ikke mulig å erstatte med eget utstyr. Dette fordi det jo tross alt er grensesnittet til nett-leverandør og de skal jo ha full tilgang / kontroll her. Jeg snakker altså ikke om router-delen (gjerne med wi-fi) men kun enheten som gjør signalet forståelig ute hos kunde, om det er fiber, kabel-tv eller telefonlinje denne er koblet til. Greit å vite at HomeNet ikke er alene om denne litt spesielle måten å kunstig øke leie-prisen på.Kanskje de heller bør legge belastningen på de kundene som knekker utstyret med jevne mellomrom? Min fiberleverandør, Eidsiva tilbyr faktisk sine utsatte kunder en forsikringsordning som dekker utstyr ved lyn-nedslag, sånn at de dette gjelder kan på en rimelig måte få nytt utstyr ved skade. Men ved skade ryker vel som regel mer utstyr sånn at vedkommende bruker sin innbo-forsikring til å dekke alt vil jeg anta? Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Fikk en mail fra en av mine bredbåndsleverandører, HomeNet. Her har de funnet ut at de skal innføre MODEMLEIE, som øker den årlige prisen med kr 228,- (kr 19,- i måneden) uten at det betyr noen forbedringer for kunde. Det er vel heller ikke mulig at kundene kan kjøpe seg et modem selv for å slippe denne leia. Jeg har vært kunde hos de i 16 år og har fortsatt det samme modemet jeg fikk da jeg inngikk avtalen, så selve grunnlaget for denne leien eksisterer ikke, sitat: "Vi sørger alltid for at våre kunder har oppdatert utstyr, og at eventuelt defekte modem erstattes. Nå ser vi en økning i kostnadene våre på dette, blant annet som følge av at utstyr blir skadet av lyn og torden i sommersesongen." Vil dette bli den nye måten å uhemmet øke prisene på? ER DET GREIT? (Forøvrig sa jeg opp avtalen med HomeNet da jeg jo faktisk har fiber fra Eidsiva UTEN modemleie... ) Fiber? Du kan bruke ditt eget modem, kjøp deg en EdgeRouter Lite. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 @ Janbanan123 Nå var det praksisen med å skyve firmaets kostnader ut til kundene uten å øke prisen de måles på som var spørsmålet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Det skal være teknisk sett mulig å bruke sitt eget modem. Oppskrift ligger på websiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå