Gå til innhold

Nå kan du betale med Fitbit-armbåndet i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Når det gjelder hva du kan betale med, så er det bare fantasien som setter grensene. Jeg har hørt om solbriller med innebygd NFC, som betyr at du kan lade opp brillene med ønsket beløp og betale ved å holde dem inntil betalingsterminalen. Utfordringen ligger ikke i å finne egnede objekter som kan brukes til betaling, men å få folk til å endre vaner. Hvis Per betaler med brillene, Pål med klokka og Espen med mobilen, blir det et veldig fragmentert marked en stund, inntil alle går tilbake til bankkortet.

Hvis jeg skal betale for en vare til to tusen kroner, og har 800 i brillene, 100 i klokka, og jeg tror at jeg har 500 i nøkkelringen kan kassekøene bli plagsomt morsomme...

Lenke til kommentar

Når det gjelder hva du kan betale med, så er det bare fantasien som setter grensene. Jeg har hørt om solbriller med innebygd NFC, som betyr at du kan lade opp brillene med ønsket beløp og betale ved å holde dem inntil betalingsterminalen. Utfordringen ligger ikke i å finne egnede objekter som kan brukes til betaling, men å få folk til å endre vaner. Hvis Per betaler med brillene, Pål med klokka og Espen med mobilen, blir det et veldig fragmentert marked en stund, inntil alle går tilbake til bankkortet.

Hvis jeg skal betale for en vare til to tusen kroner, og har 800 i brillene, 100 i klokka, og jeg tror at jeg har 500 i nøkkelringen kan kassekøene bli plagsomt morsomme...

Det er ikke slik det fungerer. Du lader ikke opp nfc brikken med penger. Om det er en klokke, briller eller implantat spiller ingen rolle, det eneste det avhenger av er hvilke enheter programvaren støtter. For å si det veldig enkelt så er det akkurat det somme som ett bankkort som autentiseres bare nå går informasjonen trådløst så du slipper å dytte inn kortet i terminalen for å autentisere deg.

Lenke til kommentar

Alt vi ser inn mot NFC (og bluetooth - da for eplebrukere - utover ApplePay) vil være token.

Er bare en unik ID - opp mot din NFC chip - som igjen - via app - peker på ditt/dine kort - evt på din konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...