Martin Braathen Røise Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Tar den enorme etterspørselen på alvor, men noen liker ikke utviklingen: – Det er som kannibalisme Lenke til kommentar
Ole Martin Refvik Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Veldig bra initiativ dette og viktig at det blir satt på dagsordenen, for å kunne beskytte systemer tilstrekkelig må man også ha kunnskap om hvordan de angripes. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Jeg skulle gjerne hatt det, i stedet for en foreleser som regnet på en spesifikk (nå utdatert) krypteringsalgoritme på tavla. 1 Lenke til kommentar
pergh Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Meget godt at dette blir gitt som opplæring. Det er helt elementært å få sikkerhet på plass skal man håndtere noe av verdi. Og det er jo så godt som kun verdiskaping man blir ansatt for i jobbsammenheng. Mvh Per Gunnar Hansø Lenke til kommentar
Slartibart Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 "Finnes det ingen avtale om å teste sikkerheten, er penetrasjonstestingen som ondsinnet hacking å regne. " Check, har anmeldt et par "luringer" som prøvde seg på hjemmesiden til bedrifter jeg har jobbet ja. En av dem var spesielt lite lur, han leide et botnett og DDOS'et siden vår og prøvde å selge seg inn som "konsulent" på hvordan vi kunne unngå slikt i fremtiden (som var veldig enkelt, siden det var han som DDOS'et). Lenke til kommentar
Frode Bergeton Nilsen Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Sikkerhet er mye mer enn penetrasjonstesting. Jeg mener det finnes andre og mer egnede måter å undervise sikkerhet på, hvis målet er å heve den generelle kompetansen på sikkerhet. IFI har god historikk for å dreie sin undervisning i universell retning, der kunnskapen man lærer har langvarig verdi. At det er på sin plass å ha et kurs der penetrasjonstesting testing er en del av kurset, det er vel ikke så fjernt for de som ønsker å spesialisere seg på sikkerhet. Det bør være et tema som dekkes av IFI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå