Gå til innhold

Merkbar ytelsesøkning?

Dawgster

Anbefalte innlegg

Jeg sitter per i dag på en i7 4820K-prosessor, men vurderer å oppgradere til i7 7820X. Kanskje litt dumt spm., men vil jeg få er merkbar ytelsesøkning av dette? Bruker PCen til både gaming, musikkproduksjon og noen Adobe-programmer.

Har et GTX 1080-skjermkort i maskinen hvis det skulle være en faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firewire  bruker ikke så høy båndbredde, er vel først 2\3 ways SLI som virkelig bruker båndbredde.

Så det bør vel gå greit, du bruker vel neppe skjermkortet maksimalt heller ved overføring.

Du burde vel merke forskjell ja med flere tråder. Men hvis cpuen aldri er 100% belastet hva å overklokke?

Nå er vel slike sokkel 2011 cpuer veldig strømkrevende å drive så blir fort støyende og varm maskin i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vil evt. 8700K være gunstig? Vet at den kun har 16 lanes, og de går vel da alle til CPUen. Trenger i tillegg et firewirekontroller-kort, da lydkortet jeg har er firewire-basert. Vil et slikt kort bruke lanes?

I følge det jeg har lest og hørt, så skalerer ikke Adobe sine programmer noe særlig bra over 6 CPU kjerner, derfor er en 8700K et bra valg - den er også best til gaming også. Du trenger et Z370 hovedkort, og DDR4 RAM da. Ja NZXT Kraken X62 er bra. Pass på at ditt kabinett passer til den. Si fra om du trenger tips til valg av hovedkort og RAM :)

Lenke til kommentar

Har tenkt på 8700K ja, men er det med PCI lanes og det firewirekortet som jeg stusser litt på. Har ikke hovedkortene noen lanes også?

Du får 16X lanes til skjermkortet. Firewire kortet bruker bare 4X lanes, så du skal ha nok. Hadde du skulle kjørt SLI med 2 skjermkort, så hadde saken blitt en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...