Dawgster Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg sitter per i dag på en i7 4820K-prosessor, men vurderer å oppgradere til i7 7820X. Kanskje litt dumt spm., men vil jeg få er merkbar ytelsesøkning av dette? Bruker PCen til både gaming, musikkproduksjon og noen Adobe-programmer. Har et GTX 1080-skjermkort i maskinen hvis det skulle være en faktor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Ja, spesielt i flertrådede programmer. Sjekk i task manager om programmene dine bruker mer enn én kjerne. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Vil evt. 8700K være gunstig? Vet at den kun har 16 lanes, og de går vel da alle til CPUen. Trenger i tillegg et firewirekontroller-kort, da lydkortet jeg har er firewire-basert. Vil et slikt kort bruke lanes? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Firewire bruker ikke så høy båndbredde, er vel først 2\3 ways SLI som virkelig bruker båndbredde. Så det bør vel gå greit, du bruker vel neppe skjermkortet maksimalt heller ved overføring. Du burde vel merke forskjell ja med flere tråder. Men hvis cpuen aldri er 100% belastet hva å overklokke? Nå er vel slike sokkel 2011 cpuer veldig strømkrevende å drive så blir fort støyende og varm maskin i så fall. Endret 24. november 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Ok. Vet forøvrig at 2066-CPUene blir varme, så er Kraken-kjølerne gunstige? Hvis jeg skal overklokke blir det ikke noe høyere enn ca 4 GHz. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Vil evt. 8700K være gunstig? Vet at den kun har 16 lanes, og de går vel da alle til CPUen. Trenger i tillegg et firewirekontroller-kort, da lydkortet jeg har er firewire-basert. Vil et slikt kort bruke lanes? I følge det jeg har lest og hørt, så skalerer ikke Adobe sine programmer noe særlig bra over 6 CPU kjerner, derfor er en 8700K et bra valg - den er også best til gaming også. Du trenger et Z370 hovedkort, og DDR4 RAM da. Ja NZXT Kraken X62 er bra. Pass på at ditt kabinett passer til den. Si fra om du trenger tips til valg av hovedkort og RAM Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Har tenkt på 8700K ja, men er det med PCI lanes og det firewirekortet som jeg stusser litt på. Har ikke hovedkortene noen lanes også? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har tenkt på 8700K ja, men er det med PCI lanes og det firewirekortet som jeg stusser litt på. Har ikke hovedkortene noen lanes også? Du får 16X lanes til skjermkortet. Firewire kortet bruker bare 4X lanes, så du skal ha nok. Hadde du skulle kjørt SLI med 2 skjermkort, så hadde saken blitt en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå