nokon Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvordan i all verden kan jeg skru av andre pc'er i ett nettverk med win2k pro uten å laste ned noen program? Jeg vil være evig takknemlig om jeg får svar på dette for det sitter en ****** framme i klasserommet og guffer musikk!!! .:NaboeN:. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Avbitertang? :-) Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Useriøst svar fra deg ovenfor. Du kan bruke de mindre lovlige programmene, hvis du er så desperat. Ellers så fikk jeg tips en gang om at du kunne bruke et VB script, men da måtte du legge det inn på pcen først. Spør på programmering avdelingen her på forment. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Fins det programmer som gjør det ganske enkelt og smertefritt? trenger ikke og skru av noens maskin, men jeg har lignende problemer på lan jeg selv arrangerer så hvis det finnes enkle programmer som kan kontrollere ett nettverk med slike funksjoner så hadde det vert til stor hjelp Lenke til kommentar
grabben256 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 i winxp har du kommandoen shutdown. Men du må nok ha admin rettigheter på nettet. Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Du må ha admin rettigheter og bruke remote admin for å gjøre dette "lovlig", for å gjøre det ulovlig må du infiltrere maskinen remote på en eller annen måte så du kan fjernstyre den. Dette medfører *sannsynligvis* at du tvangsavlogger den brukeren som sitter på maskinen. Noe som igjen forutsetter at du har admin rettigheter når du logger på. Rent praktisk tror jeg ikke du får til dette, med mindre noen har satt opp nettverket dere sitter i på en fullstendig "høl i huet" måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå