Chrissa89 Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Hei! Jeg har etter mye feilsøking funnet ut at dynamoen min var gåen. Byttet denne i dag, var på mekonomen og fikk 140a istedenfor 120a som satt i. De mente dette ville gå bra. Jeg koplet fra batteriet ved bytte av dynamo, det tok noen timer da jeg også måtte bruke den andre bilen for å hente samboer på jobb. Men da jeg endelig var ferdig og gledet meg til å kjøre med bilen så vil den ikke starte.. først virket det ikke som den prøvde en gang.. etter noen forsøk sa det bsre klikk klikk.. batteriet er ikke i helt topp stand men viser 11,6 volt med tenningen av. Det gjelder forøvrig en 2000 modell BMW E39 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Lad batteriet, og mål ladespenning etter at du har fått på bilen. Om ladespenning er fin så tipper jeg at du har parasitt-last på batteriet ditt, og at du må måle strømtrekk gjennom alle sikringer. Lenke til kommentar
Chrissa89 Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Parasitt last? Og strømstrekk gjennom sikringene? Kunne du forklart meg hva det betyr? Det er første gang jeg bytter noe som har med det elektriske anlegget å gjøre og litt grønn på området ? Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Om du har 11.6 volt på batteriet, så er det ødelagt eller tomt. Prøv å lade det. Om du holder til i Østfold kan du sende meg en pm, har selv en 99 e39 touring Endret 23. november 2017 av Banansplitt5 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Tommelfingerregel for hvilespenning på batteriet: Et fulladet batteri har en hvilespenning på ca. 12,7 VEt halvladet batteri har en hvilespenning på ca. 12,2 VEt utladet batteri har en hvilespenning på ca. 11,7 V Så batteriet er tomt. Med parasitt last menes at det er noe som trekker strøm selv når tenningen er av, og at batteriet derfor lades ut. Parasitt last kan være noe som er koblet feil, eller at det er en kortslutting et eller annet sted. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Pass også på at du har strammet til batteriklemmene skikkelig, disse symptomene kan være et tegn på nettopp det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå