Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bmw Dynamo bytte


Chrissa89

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har etter mye feilsøking funnet ut at dynamoen min var gåen.

Byttet denne i dag, var på mekonomen og fikk 140a istedenfor 120a som satt i. De mente dette ville gå bra.

 

Jeg koplet fra batteriet ved bytte av dynamo, det tok noen timer da jeg også måtte bruke den andre bilen for å hente samboer på jobb.

Men da jeg endelig var ferdig og gledet meg til å kjøre med bilen så vil den ikke starte.. først virket det ikke som den prøvde en gang.. etter noen forsøk sa det bsre klikk klikk..

batteriet er ikke i helt topp stand men viser 11,6 volt med tenningen av.

 

Det gjelder forøvrig en 2000 modell BMW E39

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tommelfingerregel for hvilespenning på batteriet:

 

Et fulladet batteri har en hvilespenning på ca. 12,7 V
Et halvladet batteri har en hvilespenning på ca. 12,2 V
Et utladet batteri har en hvilespenning på ca. 11,7 V

 

Så batteriet er tomt.

 

Med parasitt last menes at det er noe som trekker strøm selv når tenningen er av, og at batteriet derfor lades ut. Parasitt last kan være noe som er koblet feil, eller at det er en kortslutting et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...