Gå til innhold

Spørmål ang Sony X9005E og Samsung Q7F


Anbefalte innlegg

Hei allesammen.

 

Tenker å kjøpe tv i morgen på Black Friday, og har de overnevnte tv-ene i tankene. OLED tør jeg ikke satse på, da dette er en stor investering for meg, og jeg ønsker en tv jeg kan slappe av meg, ikke bekymre meg for burn-in osv.

 

Mange på forumet her, bla "N o r e n g", og andre sider, fek Rtings, skryter sony'en opp i skyene, og sier at samsungen er middelmådig. Så jeg tok meg en tur ned til High-Fi klubben moss og så begge tv'ene side om side.
Jeg blei overasket over hvor bra bilde Samsung hadde iforhold til Sony'en, som fremsto med et "kjedeligere" bilde, for ikke å snakke om mer hakking når det kom til flyt. Beste jeg kan illustrere det som er når du har spilt med 60 FPS over en lengre periode, også går over til 30 FPS.

 

Samsung Q7 solgte seg til meg der og da, og dersom jeg ikke finner noen gode grunner, så endre jeg nok opp med å kjøpe den i morgen. 

Så, det hadde vært interessant å se hva dere har å si til påstandene og opplevelsene mine over, og se om dere kan få meg over til X9005E istedenfor Q7F.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken kilde sto på? fikk du se samme bilde på begge skjermer likt eller sto de på hver sin demo modus? 

 

Samsungene gir et veldig wow bilde, spesielt me 4k HDR butikk demo, men om det er et riktig bilde er noe annet. Sony er nok "kjedeligere" men vesentlig mer riktig. Sjekk spesielt ut hudfarge om ser de opp mot hverandre igjen. 

Lenke til kommentar

hvilken kilde sto på? fikk du se samme bilde på begge skjermer likt eller sto de på hver sin demo modus? 

 

Samsungene gir et veldig wow bilde, spesielt me 4k HDR butikk demo, men om det er et riktig bilde er noe annet. Sony er nok "kjedeligere" men vesentlig mer riktig. Sjekk spesielt ut hudfarge om ser de opp mot hverandre igjen. 

De var begge koblet til en sony 4k blu-ray spiller som spilte av Fast and Furious. 

 

Han jeg pratet med presiserte at begge tv-ene hadde blitt kalibrert, at de var i varm / cinema pro modus, da de ikke syntes Vivid gav et riktig bilde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...