Gå til innhold

Tenker på å prøve Gentoo

Anbefalte innlegg

Er ikke noe novise akkurat men har ikke vært borti Gentoo før. Har lest mye bra, og er litt nysgjerrig. Noen grunn til å ivareta den nysgjerrigheten? Har fra før av fartstid (vekslende) i RedHat, SuSE, Mandrake, Debian og FreeBSD. Alternativet for min del blir vel å gå for Debian igjen tror jeg. Men la meg først få høre litt om Gentoo!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker også dokumentasjonen som er enkel og grei - emerge sier fint ifra om hva som skjer og hva du bør fikse på :)

Noe annet bra er at den ikke har lagt inn noen plagsomme program jeg ikke vil ha som mange andre distroer ofte gjør. Jeg takler ikke å starte en ny installasjon med masse program - jeg installerer dem når jeg trenger dem heller.. :)

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig an på bruket. Alt etter hva du skal gjøre foran pc'en. Skal du arbeide er vel SuSE m/ Ximian Desktop en fin ting. Er du derimot ikke redd for vim/emacs og liker å utforske systemet, passer Gentoo ypperlig. Guiden er veldig lett å gjennomføre, og besøker du http://forums.gentoo.org etterpå, finner du definitivt en spennende howto. Det kommer hele tiden nye guider, så det er bare å sjekke jevnlig.

Lenke til kommentar
Det kommer egentlig an på bruket. Alt etter hva du skal gjøre foran pc'en. Skal du arbeide er vel SuSE m/ Ximian Desktop en fin ting. Er du derimot ikke redd for vim/emacs og liker å utforske systemet, passer Gentoo ypperlig. Guiden er veldig lett å gjennomføre, og besøker du http://forums.gentoo.org etterpå, finner du definitivt en spennende howto. Det kommer hele tiden nye guider, så det er bare å sjekke jevnlig.

Vel, du kan jo få Gentoo til å oppføre seg som et KDE system med OpenOffice osv også. Selv om du har - som du sier - enklere måter å få et enkelt Office-OS på ;)

Lenke til kommentar
;)

Du bruker bare zealot i sånn ca alle postene dine :p

So? Jeg er vel en zealot-zealot da. En meta-zealot. Jeg ønsker bare å sette fokus på alle zealotene, og vise i hvor dårlig lys zealot-aktiveteter setter Linux. Zealots! sier folk, Linux-folk er bare sånne zealots, hele gjengen.

Syv ganger bare i denne posten ... sukk.

Lenke til kommentar
;)

Du bruker bare zealot i sånn ca alle postene dine :p

So? Jeg er vel en zealot-zealot da. En meta-zealot. Jeg ønsker bare å sette fokus på alle zealotene, og vise i hvor dårlig lys zealot-aktiveteter setter Linux. Zealots! sier folk, Linux-folk er bare sånne zealots, hele gjengen.

Syv ganger bare i denne posten ... sukk.

Hihi... Da setter du deg selv i ett dårlig lys, iogmed at du er en 'zealot-zealot' selv... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...