superdigg Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Er ikke noe novise akkurat men har ikke vært borti Gentoo før. Har lest mye bra, og er litt nysgjerrig. Noen grunn til å ivareta den nysgjerrigheten? Har fra før av fartstid (vekslende) i RedHat, SuSE, Mandrake, Debian og FreeBSD. Alternativet for min del blir vel å gå for Debian igjen tror jeg. Men la meg først få høre litt om Gentoo! Lenke til kommentar
Thelma Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Personlig liker jeg Gentoo for 1. Pakkesystemet 2. Hurtigheten på når nye pakker blir lagt inn i systemet. 3. Teknisk høye nivået på distroen Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg er enig Thelma, og legger til: 4. En veldig bra dokumentasjon og et meget bra forum. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg liker også dokumentasjonen som er enkel og grei - emerge sier fint ifra om hva som skjer og hva du bør fikse på Noe annet bra er at den ikke har lagt inn noen plagsomme program jeg ikke vil ha som mange andre distroer ofte gjør. Jeg takler ikke å starte en ny installasjon med masse program - jeg installerer dem når jeg trenger dem heller.. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 For å ikke snakke om at det er morsomt I hvertfall etter å ha prøvd og feilet med innstalasjonen, til å få et brukenes system for første gang - fantastisk følelse "It's all about popping the cherry" ... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det kommer egentlig an på bruket. Alt etter hva du skal gjøre foran pc'en. Skal du arbeide er vel SuSE m/ Ximian Desktop en fin ting. Er du derimot ikke redd for vim/emacs og liker å utforske systemet, passer Gentoo ypperlig. Guiden er veldig lett å gjennomføre, og besøker du http://forums.gentoo.org etterpå, finner du definitivt en spennende howto. Det kommer hele tiden nye guider, så det er bare å sjekke jevnlig. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det kommer egentlig an på bruket. Alt etter hva du skal gjøre foran pc'en. Skal du arbeide er vel SuSE m/ Ximian Desktop en fin ting. Er du derimot ikke redd for vim/emacs og liker å utforske systemet, passer Gentoo ypperlig. Guiden er veldig lett å gjennomføre, og besøker du http://forums.gentoo.org etterpå, finner du definitivt en spennende howto. Det kommer hele tiden nye guider, så det er bare å sjekke jevnlig. Vel, du kan jo få Gentoo til å oppføre seg som et KDE system med OpenOffice osv også. Selv om du har - som du sier - enklere måter å få et enkelt Office-OS på Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Er jo bare kult å få litt dritt under neglene! Blir nok en Gentoo Stage 1 install så snart jeg er ferdig med eksamen Gleder meg faktisk. Er det bare å følge installasjonsveiledningen eller er det en tweaka installasjonsveiledning noe sted? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-x86-install.xml <-- Den er litt annerledes enn den du finner på forsiden, og er bare for x86. Har litt flere tips, så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Thelma Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Installasjonsveiledningen på gentoo.org, forteller deg hva du skal tweake hvor.. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 He he. Da var jeg underveis F*r unnskylde hvis jeg skriver noe som ser helt mongo ut. Browser forumet i links2 mens jeg venter p* build he he. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ta en titt på slackware også duh.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Herlig, en Slackware-zealot. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sa Fedora-zealoten ;p Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sa Fedora-zealoten ;p lol.. Så lenge det ikke er mer enn Fedora og Slackware vi anbefaler skal jeg være fornøyd Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hey, jeg svarer ihvertfall ikke «Prøv Fedora!» til en fyr som spør om tips til Gentoo Å anbefale Fedora til noen som lurer på hva jeg ville anbefalt, kan vel knapt regnes som zealotry. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du bruker bare zealot i sånn ca alle postene dine Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 moyner, du nevner freebsd i alle postene dine hva om vi alle ble winxp-zealots? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du bruker bare zealot i sånn ca alle postene dine So? Jeg er vel en zealot-zealot da. En meta-zealot. Jeg ønsker bare å sette fokus på alle zealotene, og vise i hvor dårlig lys zealot-aktiveteter setter Linux. Zealots! sier folk, Linux-folk er bare sånne zealots, hele gjengen. Syv ganger bare i denne posten ... sukk. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Du bruker bare zealot i sånn ca alle postene dine So? Jeg er vel en zealot-zealot da. En meta-zealot. Jeg ønsker bare å sette fokus på alle zealotene, og vise i hvor dårlig lys zealot-aktiveteter setter Linux. Zealots! sier folk, Linux-folk er bare sånne zealots, hele gjengen. Syv ganger bare i denne posten ... sukk. Hihi... Da setter du deg selv i ett dårlig lys, iogmed at du er en 'zealot-zealot' selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå