Gå til innhold

Nei, Belgia har ikke fastslått at «loot crates» er gambling

Anbefalte innlegg

Sammenligningen med samlekort er heller ikke god, der kjøper du et faktisk fysisk produkt, og du har ofte muligheten til å selge, eller bytte, bort de du ikke vil ha. I forhold er det vanskelig å kunne kalle loot boxes et produkt i det hele tatt, du kan ikke selge eller gi det videre, du eier ingenting av det. Faktisk, nå med digitale spill er det jo heller tvilsomt om du kan sies å eie selve spillet en gang. Så nei, den sammenligningen der er bare et billig forsøk på å forsvare praksisen.

Jeg er enig i det meste du sier, men ikke i dette, tror jeg. I begge tilfeller kjøper du noe uten å vite hva du får. I begge tilfeller betaler du for mye du ikke har bruk for, og ofte er hele kjøpet helt bortkastet fordi du ikke har flaks. I begge tilfeller kaster barn og voksne bort enorme summer i håp om å få den ene gevinsten. Mange blir sikkert avhengige. 

Jeg synes ikke sammenligningen kan kalles dårlig og billig når den eneste forskjellen er at samlekort er fysiske. Du sier jo også selv at garantien om at man skal få "noe" ikke burde være nok til at noe ikke skal kalles gambling. Å eie noe fysisk er selvsagt bedre, da de to-tre (eller ti eller tjue eller femti) dublikatkortene teoretisk sett kan byttes, selges eller brukes til noe annet, men jeg skjønner ikke hvordan du kan anse dette som totalt ulikt fra loot boxes. 

Som sagt er jeg ellers enig i resten av det du skriver, men kan forstå at hvis man har samlekort på den ene siden, og tradisjonell gambling (lotteri) på den andre, så havner loot boxes et sted i midten.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper man samlekort og får duplikat så kan man ikke gjøre noe med det.

Får man duplikat i loot boksene byttes det i credits man kan bruke.

Så boksen er vel mindre gambling enn slike kort.

Kjøper man samlekort og får duplikat kan man selge det eller bytte det i andre kort. Har man flere like samlekort betyr det ikke på noen måte at de ekstra kortene er verdiløse. Omtrent som kontanter. Den første hundrelappen er verdt hundre kroner, og surprise surprise, det er den andre også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper man samlekort og får duplikat kan man selge det eller bytte det i andre kort. Har man flere like samlekort betyr det ikke på noen måte at de ekstra kortene er verdiløse. Omtrent som kontanter. Den første hundrelappen er verdt hundre kroner, og surprise surprise, det er den andre også.

Så et normalt kort trykket 100.000 ganger er verdt det samme som et kort trykket 5 ganger?

Samlekort har så og si null verdi.

Lenke til kommentar

Så et normalt kort trykket 100.000 ganger er verdt det samme som et kort trykket 5 ganger?

Samlekort har så og si null verdi.

I kjent stil på forumet her bommer du fullstendig. Igjen.

Hvis vi først skal endre premissene for hva man diskuterer fullstendig: vi kan jo ta opp tråden igjen om 5-10 år for å sjekke verdien på Star Cards og Credits i SWB2 da? Tipper du ikke får fyrt opp spillet en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...