Gå til innhold

Macbook Pro 2017 13" - Thunderbolt 3 kontakter?

edorfen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettop bestillt meg den nyeste Macbook Pro (2017 - 13" uten touch bar) da det var på tide å oppgradere fra min 2011 modell. 

Jeg har lest litt om den og har blitt litt "skremt" av disse Thunderbolt 3 kontaktene som skal overta for alle de andre portene som blir brukt den dag i dag. Jeg forstår at Apple tenker langsiktig her og ønsker at den skal fremstå som veldig enkel. Men jeg lurer på hvilke erfaringer dere som har denne maskinen opplever det med kun to av disse kontaktene – er dette nok?

Har sett litt rundt på nettet og funnet multiadaptere som har både HDMI, USB 3.0 og ekstra USB-C kontakter. Er det noen som vet om det er mulig å ta i bruk alle disse kontaktene i adapteren på samme tid, altså at Thunderbolt 3 kontakten i maskinen er kompitabel til å motta flere signaller på en gang? (Kan man liksom bruke HDMI i mens man har en USB penn i 3.0 kontakten, samt at man lader maskinen med USB-C kontakten?)

Jeg er redd det fort blir veldig tungvint å ta i bruk en slik adapter om man må «switche» mellom kontaktene for hver gang de skal tas i bruk. Bare 2 stk av disse Thunderbolt 3 kontaktene i maskinen ville da egentlig vært alt for lite etter min mening...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thunderbolt 3, har støtte for 40GBit tilkobling samtidig på en port. :)

Selv bruker jeg 2 4K skjermer, USB-3 HDD, USB Headsett, Mus/tastatur og diverse dongler, samtidig som jeg lader macen fra samme port :) Og disken har fortsatt Behagelig ytelese. 

Så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...