Gå til innhold

ASUS ROG Maximus IX Formula sliter med varme.

Ganji421

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

som tittel sier så har jeg et ASUS ROG Maximus IX Formula, Socket-1151 med i7 7700k, som jeg virkelig ikke forstår noenting av..

Jeg bruker bare speccy, til temp lesing.! Ved siden av cpu-z og å noen andre småting jeg ikke husker i farta.

Men ser at hovedkortet legger seg i alt fra 63-71 selv mens jeg bare er i nettleseren.! Viftene skrur setter også opp tempo no voldsomt som gjorde meg oppmerksom i starten. Å nettsider åpnes utrolig tregt.

Før temp går ned mot 30 tallet igjen inntil jeg skal gjøre noe nytt, å samme greia gjentar seg.!

i spill virker det til at alt ligger rundt normalen, bruker 2x skjermen så ingen alt+tab!

noen som har noen ide hva som kan være galt her?

Ser at temp på min i7 7700k ligger normalt på rundt 29-34 idle ca, siden den kjører i boost.

Til annen info så står alt i et H440 case med radiator i front, 2 stk Noctua NF-F12 i topp til utsug,og 1 stk Noctua NF-A14 bak til utsug( ja veit jeg burde hatt NF-F) utgaven men hadde den allerede liggende.

Windows ligger på en m.2 256 gb ssd

Resten på en samsung 850 500gb ssd

Strøm via en Corsair RM850x med custom cables.

Ikke at dette sikkert har mye med saken å gjøre, men håper virkelig noen her inne kan ha noe svar på hvorfor hovedkortet blir så varmt bare av å browse, for ikke snakke om omtrent stoppe nettleseren min.!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...