eskhyo Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Jeg tenker å kjøpe meg en del Hue-spotter til stua, men til LED-spottene som allerede står i er det manuelle dimmebrytere. Hva vil skje om jeg bytter ut pærene med Hue-pærer og dersom noen dimmer på dem manuelt? Må jeg da først få byttet ut dimmebryterne med vanlige brytere før jeg kan montere Hue-spotter? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Det jeg opplevde når jeg bytta ut alle pærene i taket på kjøkkenet med HUE spotter var at det flimra voldsomt mye, selvom "dimmer-knappen" stod på 100%. så måtte fjerne dimmeren i veggen for at det skulle være i orden. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Må man lovlig sett ha en elektriker for å gjøre en dimmer om til enkel bryter? 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Må man lovlig sett ha en elektriker for å gjøre en dimmer om til enkel bryter? Jepp 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Må man lovlig sett ha en elektriker for å gjøre en dimmer om til enkel bryter? Må vel det ja Men om du er 100% sikker på hva du driver med så skal jeg ikke sladre. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Alternativ 1: Koble utnom dimmeren og la dimmeren stå Alternativ 2: Koble uteonom dimmeren og sett på blindlokk Alternativ 3: Bytt dimmeren til en vanlig bryter (ikke anbefalt, da disse pærene skal stå med spenning 24/7 og skrus av via app eller egen bryter som kjøpes seperat) Endret 23. november 2017 av TMB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Alternativ 3: Bytt dimmeren til en vanlig bryter (ikke anbefalt, da disse pærene skal stå med spenning 24/7 og skrus av via app eller egen bryter som kjøpes seperat) Fjerne bryteren er en veldig dårlig idè. I feks nødstilfeller ved brann eller andre ting, eller at appen\HUE bridge tar kvelden, så må man ha en måte man kan skru på lyset igjen.. Fjerner man denne muligheten så sitter man i det Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg mente selvfølgelig å koble utenom bryteren. Altså rett gjennom med Wago. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå