Andrea Bruer Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Datasentre slipper skatt i den nye budsjettavtalen. IKT-Norge og Abelia jubler Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Jeg vet ikke jeg. Det er jo bra at høyteknologisk industri finner veien til Norge, men å gi skattelette for å lokke til seg Google, Apple etc. som samtidig gjemmer alle verdiene i skatteparadiser og går med dundrende overskudd...? Noe er på vei feil vei på denne kloden. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Jeg vet ikke jeg. Det er jo bra at høyteknologisk industri finner veien til Norge, men å gi skattelette for å lokke til seg Google, Apple etc. som samtidig gjemmer alle verdiene i skatteparadiser og går med dundrende overskudd...? Noe er på vei feil vei på denne kloden. Det er ett sett med regler for vanlige folk og et helt annet for de feite kattene. Jo feitere katten er desto mer klager den på maten. Matmor Siv serverer gåselever til Mons. Blir du tatt i tollen med en krukke for mye tar de krukka og bøtelegger deg. Har noen hørt om at Tolletaten har bøtelagt Audi/VW/Porsche for at de har svindlet den norske stat for hundrevis av millioner i miljøavgifter gjennom å jukse med utslippstestene? Datasentre er vel knapt den mest lukrative biten av IT-industrien for Norge. Skattelettene burde ha havnet hos gründere og startups med premiering av antall ansettelser og klausul mot salg av bedriften ut av steinrøysa. 3 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Dette blir litt som et grepet Island tok for å tiltrekke seg aluminium smelteverk. Det ender stort sett opp i å gi bort naturressurser og skattepenger til store internasjonale selskaper mot at en får tilbake noen få lavtlønnede stillinger type vektere og vaktmestere. De som reelt drifter disse datasentrene tar egen buss med firmalogo til jobben en plass i San Francisco. 1 Lenke til kommentar
ryback Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 ...jobben en plass i San Francisco. Du stavet Pune feil. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Jeg vet ikke jeg. Det er jo bra at høyteknologisk industri finner veien til Norge, men å gi skattelette for å lokke til seg Google, Apple etc. som samtidig gjemmer alle verdiene i skatteparadiser og går med dundrende overskudd...? Noe er på vei feil vei på denne kloden. Dette er maskinskatt, noe som vil komme alle til gode, ikke bare de store. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Jeg vet ikke jeg. Det er jo bra at høyteknologisk industri finner veien til Norge, men å gi skattelette for å lokke til seg Google, Apple etc. som samtidig gjemmer alle verdiene i skatteparadiser og går med dundrende overskudd...? Noe er på vei feil vei på denne kloden. Dette er maskinskatt, noe som vil komme alle til gode, ikke bare de store. Men om det kommer alle bedrifter til gode, kommer det da til gode for noen bedrift? Det kommer definitivt ikke til gode for vanlige folk. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Men om det kommer alle bedrifter til gode, kommer det da til gode for noen bedrift? Det kommer definitivt ikke til gode for vanlige folk. Kommer alle til gode. Maskinskatt gjelder alle som er omfattet av skatten. http://e24.no/makro-og-politikk/statsbudsjettet-2018/enige-om-statsbudsjett-maskinskatten-fjernes/24193649 Etter gjeldende regler skal verdien av arbeidsmaskiner tas med i eiendomsskattegrunnlaget når de anses å være en del av foretaket.[/size] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå