Gå til innhold

Gamle Skodjebrua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt for mye bildestøy etter min mening. Jeg ser du har brukt ISO 6400, forholdsvis kort lukkertid og auto. På slike bilder bør du stille inn kameraet manuelt. Du kan bruke lavere ISO, lang lukkertid med bruk av kameraets "dark frame subtraction". Ellers er det litt lurt å redusere bildestørrelsen ( antall piksler ) for å skjule uønsket støy. Dette var litt fra "Den store bukken Bruse" på 1,95m og ca. 100kg. Bra komponert fra den "gamle" som jeg har kjørt over en del ganger :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Hej Helene Hvad er det for et ansigt ude i højre side som jeg kan se  :hmm:   :)  Synes det blev flot med den runde ramme...det er der jeg har mit fokus...men ja noget støj er der ..sådanne er det når man bruger meget høj iso...det ved vi jo ...Hilsen Suss god stemning  :w00t:

Lenke til kommentar

Her tenker jeg også en versjon med kutt på alle sider slik at broa med sin speiling blir stående igjen som ei ramme om det som sees inni ovalen.

Slik det er nå ville jeg kanskje forsøkt litt lysning av skogen til venstre og dens speiling for å få ut mer detaljer?

I den vesle stående ovalen til høyre ser jeg et lysende tryne med øyne og nese - kjeften ser ut til å stå på vidt gap også.

Ikke akkurat slik jeg forestiller meg hverken troll eller Nøkken så det må være et annet ukjent vesen?

Roar

Roar

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+0987123

Billedstøyen er der , men for mye ?

Folk blir aldri enige om støy eller ikke , redusert skarphet pga støyreduksjon eller ikke .

Dagens kameraer behersker dette langt bedre enn gårsdagens .

Det jeg legger mest merke til er fargestøyen hvis vi kan bruke det uttrykket - røde , blå og grønne punkter i bildet .

Det finnes også bra foto programmer som løser dette bra .

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...