Henrik.H Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Jeg ser at flere mobiloperatører for tiden tilbyr totalt rentefri nedbetaling ved kjøp av ny mobiltelefon. Så vidt jeg kan se trenger man heller ikke binde seg til noe abonnement ved kjøp. Er det noe med liten skrift jeg ikke ser her? Hva tjener de på ved å lansere dette «tilbudet»? Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Har du et eksempel på et slikt tilbud så det er mulig å vurdere? Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Dette kan være en god deal, spesielt om alternativet er å bruke kredittkort/avbetaling med høy rente. Men husk å sjekke prisen på prisjakt/prisguiden. Det hjelper ikke med 0% rente om du får telefonen billigere andre steder. Jeg sjekket Onecall som tilbyr rentefri avbetaling. De selger Galaxy S8 for kr 6790. Du får denne for kr 5999 i billigste nettbutikk og den har vært priset så lavt som kr 4990. 3 Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Dette kan være en god deal, spesielt om alternativet er å bruke kredittkort/avbetaling med høy rente. Men husk å sjekke prisen på prisjakt/prisguiden. Det hjelper ikke med 0% rente om du får telefonen billigere andre steder. Jeg sjekket Onecall som tilbyr rentefri avbetaling. De selger Galaxy S8 for kr 6790. Du får denne for kr 5999 i billigste nettbutikk og den har vært priset så lavt som kr 4990. Godt poeng! Jeg sjekket kun iPhone 8 (one call), og her skilte det bare 100kr. Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Vurdert en slik avtale selv, greit at mobilen koster mindre der og da, men tenk at du får dradd summen ut over 12, 24 eller 36 mnd uten at det koster noe ekstra. Greit å kunne spre det ut over flere år uten at det skal koste skjorta i rente/gebyrer tenker jeg. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Men hvor ofte bytter du telefon? Kjedelig å betale på telefonen i 36 mnd om du kjøper ny etter 18. Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Men hvor ofte bytter du telefon? Kjedelig å betale på telefonen i 36 mnd om du kjøper ny etter 18. Kjipt å nedbetale et hus over 25 år når du kjøper nytt etter 12 år. Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Vel, i mitt tilfelle, hvor jeg sitter med en iPhone 5S som runder 4 år i januar er det veldig aktuelt å kjøre delbetaling på fulle 36 mnd. Om man ønsker å betale ned hele summen før dette og f.eks selge telefonen er jo det og fullt mulig =) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Men hvor ofte bytter du telefon? Kjedelig å betale på telefonen i 36 mnd om du kjøper ny etter 18. Kjipt å nedbetale et hus over 25 år når du kjøper nytt etter 12 år. Et hus kjøper du ikke på avbetaling. Du tar opp lån som refinansieres når du kjøper nytt hus. Vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Lånet er i bunn og grunn en avbetalingsordning så det er ikke akkurat vesentlig forskjellig. Når man kjøper et produkt på avbetaling så er det noen som låner deg pengene til tingen, eller man kan snu det og si at de låner deg tingen frem til du har betalt alt. Ikke det at det kan sammenliknes alikevel da en mobiltelefon ikke er sidestilt med en bolig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Men hvor ofte bytter du telefon? Kjedelig å betale på telefonen i 36 mnd om du kjøper ny etter 18. Kjipt å nedbetale et hus over 25 år når du kjøper nytt etter 12 år. Ja, om huset var mindre verdt etter 12 enn gjenstående lånebeløp år ville dette vært dumt. Men vi vet jo begge to at verdiutviklingen på et hus er ganske annerledes fra verdiutviklingen på en mobiltelefon. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå