Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

E46 starter ikke, batteriproblem

djgudleif

Anbefalte innlegg

Bilen starter ikke, hører bare klikk.

Dette er vel pga batteriet er ca 11.8v nå såklart.

Men jump starter fra biltema funker ikke lenger heller. Når den er koblet til batteriet er det fortsatt under 12v totalt. Jump starteren er i seg selv full-ladet og måles til 12v. Kan det virkelig være for lite juice med jump starteren også?

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en sånn gul en på størrelse med en 5 liters kanne, så har vel ikke den nok guffe til å kunne drive starteren direkte. Meningen er vel at den skal være tilkoblet bilens batteri "en stund" og gi dette nok guffe til å kunne starte bilen.

(Det var i hvert fall sånn med den Biltema-starthjelpen jeg hadde for noe år siden.)

edit: Det ser ikke ut til at Biltema lenger fører den "gule starthjelpen" jeg hadde. Og godt er det.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Jump starteren er i seg selv full-ladet og måles til 12v. Kan det virkelig være for lite juice med jump starteren også?

Siden denne jumpstarteren din er bortimot tom er det nok for lite juice med den også.

Et 12V-batteri er ikke fulladet ved 12V. Faktisk er hvilespenningen for et friskt 12V blybatteri på ca 12,72V.

Ved 12,3V er batteriet halvfullt mens det er kun 30% igjen ved 12V. Ved 11,6V er batteriet tomt.

Det er her hvilespenning jeg prater om, ikke spenning ved belastning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...