Gå til innhold

Krav på høyre stillning (skal jeg kreve eller ikke kreve ?)


Emma06

Anbefalte innlegg

Hei allesammen .

Jeg har 30% fast stillning på en bolig men har i gjenomsnitt det siste året jobbet i ca 80-100% stillning som extra .

Jeg har da levd på extra vakter .

Men nå i det siste vil sjefen min ikke gi meg extra vakter just på grunnlag av at jeg kan kreve en høyre stillning . Mine kollegaer har sakt til meg at sjefen har sakt dette og det er grunnen .

Jeg har ikke lyst og skape en dårlig atmosfære fordi jeg tar i brukt makt med fagforbundet . Jeg vil gjøre dette på en ærlig måte . Egentlig så var aldrig dette planen min med og kreve noe høyre stillning (jeg ønsker heller og fortjene en høyre stillning)men jeg klarer meg ikke godt med de 30% jeg har per dags dato .

Hva synes dere jeg skal gjøre ?

Skal jeg heller snakke med tjenstelder eller rett til fagforbundet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du har krav på det som står i kontrakten din, skal du ha krav på mer må du få en ny kontrakt. 

Man har krav på en stillingsprosent tilsvarende faktisk arbeidstid de siste 12 måneder.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ansettelse/rett-til-stilling-som-tilsvarer-faktisk-arbeidstid/

 

 

Tja

 

 

 

Unntak er de tilfeller hvor arbeidsgiver kan dokumentere at de ikke lenger har behov for merarbeidet den deltidsansatte har hatt.

 

Nå ser det vell ut som at det behovet ikke er der lengre. Men, personlig trodde jeg dette måtte ha pågått i flere år. Mulig de har endret det. Men takk for heads up :) 

Lenke til kommentar

Hei allesammen .

Jeg har 30% fast stillning på en bolig men har i gjenomsnitt det siste året jobbet i ca 80-100% stillning som extra .

Jeg har da levd på extra vakter .

Men nå i det siste vil sjefen min ikke gi meg extra vakter just på grunnlag av at jeg kan kreve en høyre stillning . Mine kollegaer har sakt til meg at sjefen har sakt dette og det er grunnen .

Jeg har ikke lyst og skape en dårlig atmosfære fordi jeg tar i brukt makt med fagforbundet . Jeg vil gjøre dette på en ærlig måte . Egentlig så var aldrig dette planen min med og kreve noe høyre stillning (jeg ønsker heller og fortjene en høyre stillning)men jeg klarer meg ikke godt med de 30% jeg har per dags dato .

Hva synes dere jeg skal gjøre ?

Skal jeg heller snakke med tjenstelder eller rett til fagforbundet ?

 

Er du medlem av fagforbundet ville jeg ha tatt en telefon dit :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...