Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Smell fra forstilling sving

Anbefalte innlegg

Hei!

De siste dagene har det oftere og oftere kommet en lyd (smell/"knakk") fra forstilling når jeg svinger litt krapt (ved parkering, rundkjøring etc.). Det høres ut som om lyden kommer fra området høyre forhjul. Svinger jeg krapt mot høyre vil lyden komme, kjennes liksom i hele karosseriet, og så et nytt smell når jeg retter opp rattet igjen. Jeg kan også "fremkalle" lyden når jeg svinger på rattet frem og tilbake når bilen står i ro.

Hadde for noen måneder siden ca samme lyd når jeg kjørte over humper. Tok bilen inn på verksted, men da kunne de ikke finne noe, og lyden var av en eller annen merkelig grunn borte når jeg fikk bilen ut igjen. Mulig noe hadde satt seg fast et sted og løsnet? Den gang kom lyden ikke av svinging, kun humper, men jeg mener at det hørtes ut som om lyden kom fra ca samme sted. Jeg har ikke merket at lyden kommer i humper denne gang, men kun sving.

Noen som har anelse om hva dette kan være. Det er en Opel Vectra stv 2004, om det skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne panseret å se på fjærbeinene mens du "humper" på bilen.

Da ser du lett om fjerbeinslagerene er gåen. Tipper det er dem.

Som oftest må man ut med alt for å bytte dem så kan være  greit å bytte demperne i samme slengen om dem begynner å bli slitne.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...