anbar Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 basen paa cuba er ogsaa en sikkerhet for amerika, etter cuba krisen skaffet de seg tilgang til cuba via denne basen..For a forhindre at rakketutplassering skulle gjenta seg! og mullah krekar er en prestetittel, men akkurat som vi skulle sagt paven, alle hvet hvem mullah krekar er, bare ved tilnavnet mullah, fordi han er saa mye omsnakket i media... Liker ikke fyren, han har hatt en veldig god advokat gjennom tidene og skaffet seg god pr... men det han har gjort skal han bote for! Sharon er ikke akkurat en "snillere" person, og han kan ikke lede israel, er mitt synspunkt. Naar han gaar av skal genev konvesjonen uansett ha et oppgjor med ham, med naa leder han et land, og derfor er det umulig aa taa opp personsaker! Dessuten har han for mye stottee fra usa for at det skal la seg gjore... jeg ville visket ut midtosten konflikten ut av traaden, den har ikke mye her aa gjore... Midtosten konflikten skulle ogsaa vaert visket ut, ingen spesifiserte landegrenser...palestinia skulelv aert en egen stat, med stotte av verdens samfunnet... men forst maa terroristene roe seg...m paa begge sider! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Guantanamo har vært amerikansk marinebase siden krigen mot Spania om Cuba i 1898, under amerikansk juridiksjon siden 1903. (På samme måte som f.eks Sovjet hadde en marinebase utenfor Helsingfors i flere tiår, Hangø) USA sender hvert år en sjekk på $10000 (usikkert beløp) til Fidel Castro. Castro har hittil ikke hevet sjekken. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 btw, hvem betaler Mullahens advokat i et privat søksmål? Leste i Kapital eller noe at Brynjar hadde en brutto årslønn på flere millioner..., og vistnok tok rundt 1200 kr i timen... Tipper dette er et "no cure no pay"-opplegg. Hvis seier, så er det jo CarlIHagen som må betale. Jeg mener å ha lest at Meling bare fikk dekket åtte advokattimer á kroner tusen, eller hva det er, av det offentlige. Resten skrev han på "markedsføringsbudsjettet". Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 No cure no pay" opplegg i norge, fører til utestengelse fra Den Norske Advokatforeningen. Så neppe det... Det er ikke uvanlig at en konsulent eller en advokat tar 1500 kr timen. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Det er ikke uvanlig at en konsulent eller en advokat tar 1500 kr timen. Og det er temmelig sykt, spør du meg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja ha, det synes ikke jeg, så lenge kundene er villige til å betale. Og det er de! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja ha, det synes ikke jeg, så lenge kundene er villige til å betale. Og det er de! Det går ikke ann å diskutere når man har så forskjellige meninger om hva som er rett og galt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nei vel, det spørs jo hva man går inn for det da. Jeg ser ders poeng, men jeg synees det er greit å ta femten hundre timen jeg da. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Dette avhenger selvsagt også på kvaliteten på arbeidet som blir utført. Får du en "IT-konsulent" til din bedrift, som bare har brukt Windows hele livet, og har en totalt mangel på innsikt i et operativsystem, og dets funksjoner - er 1500 en syk pris. Og desverre er det mange av disse "IT-konsulentene". IT-konsulenter burde ha realistbakgrunn - noe de færreste har - de fleste har økonomisk utdannelse, noe som ikke akkurat er særlig forenlig med dataverdenen. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 No cure no pay" opplegg i norge, fører til utestengelse fra Den Norske Advokatforeningen. Så neppe det... Fullt lovlig å ikke ta seg betalt hvis man taper saken. Det som ikke er lov er å avtale at advokaten skal ha f.eks. 20 % av erstatningsbeløpet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, lov er det. Men det er en stor fordel med reglene i Norge å få være med i Advokatforeningen. Advokatf. vil ikke ha medlemmer som opperer med slike system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå