furmyrm Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Hvorfor ikke lage ett større batteri? Ampera-e har 60 kW og veier 440 kg. Burde vel snart være mulig å lage ett batteri på rundt 500 kg og 80 kW nå. Det ville gi en 300 km i rekkevidde. Lenke til kommentar
Carl Anton Stenling Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Hvorfor ikke lage ett større batteri? Ampera-e har 60 kW og veier 440 kg. Burde vel snart være mulig å lage ett batteri på rundt 500 kg og 80 kW nå. Det ville gi en 300 km i rekkevidde. For varebiler bør det være valg mellom ett eller to batterier. Og hurtiglademulighet er nødvendig. 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Når hurtigladding mangla er det nok fordi mercedes ikkje vil selge mange elbila, dei frykta vel å tape penga på dei. Kjekt å kunne skryte av å ha mange elektriske modella. Når det gjeld hydrogen er det to engasjerte grupper ute og går; dei som rekna med at hydrogen straks blir en viktig energibærer og dei som innser galskapen i å rote vekk 80% av energien for å lage hydrogen Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Når hurtigladding mangla er det nok fordi mercedes ikkje vil selge mange elbila, dei frykta vel å tape penga på dei. Kjekt å kunne skryte av å ha mange elektriske modella. Når det gjeld hydrogen er det to engasjerte grupper ute og går; dei som rekna med at hydrogen straks blir en viktig energibærer og dei som innser galskapen i å rote vekk 80% av energien for å lage hydrogen Det er jo mykje tøv man skal høyre før øyra dett av. Er det så å forstå at det ikkje lønner seg å bruke varmepumpe.For ved produksjon av Hydrogen er det jo nett det man får, varme der kan brukes. Så får man spillvarme ved forbrenning som kan brukes. Batteri har vært for dårlig i over 100 år, men er blitt meir eigna til håndverktøy og i spesielle applikasjoner. Ved en halvering av dagens "P/E" hva angår batterier vil man muligens kunne forsvare Deres skriverier på en objektiv basis hva angår generell "bil-isme" Ved en krise vil man vere kaputt dagen etterpå ved en høg grad av elektrifisering. Og det er eit gubbevelde som gjør at vi styrer etter foreldede modeller, som var relevante for ca 60 år siden. Det er mer psykologi og relegion preget, og vi vet det, det er vår politikk. Det reelle valg er å lyge uavbrutt. Endret 22. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Du har mindre lokal forureining med stort batteri, enn med lite batteri og hydrogen. Dess større batteri, dess meir bremseenergi kan batteriet ta opp, og dess mindre partikkelutslepp frå bremser. En Mirai har kapasitet til 350 høydemetre med bremseenergi. I hvilke urbane strøk er det utilstrekkelig? Bergen, men høgdemeter er ikkje den viktigaste målestokken i urbane strok. Det er avgrensa kor mykje bremseeffekt eit lite batteri kan ta opp. Eit stort batteri kan lade med høgare effekt enn eit lite batteri. Dess høgare effekt batteriet kan ta opp når du slepp gassen, dess sjeldnare må du borti bremsepedalen for å hjelpe til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå