Gå til innhold

[Løst] Politiattest - har jeg gjort feil?

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

Det har vist seg at jeg må presentere politiattest til den nye arbeidsgiveren min. Det gjør meg egentlig ikke så mye ettersom jeg er ren for kriminalitet, men jeg lurer på om jeg har rotet til prosessen min litt her.

Du ser, jeg trenger at politiattesten min kommer til meg digitalt (slik at jeg kan sende den til arbeidsgiver), men det viser seg at det ikke er så lett som jeg trodde.

Jeg gikk in å fylte ut søknaden om politiattest i teorien om at de sendte den til meg på epost.

Dette var jo selvfølgelig feil (fortalte de meg ETTER jeg hadde søkt, sukk...). Den blir sendt til noe som heter "digital postkasse". Så jeg tufset meg inn på Digipost og opprettet en slik en.

Det jeg lurer på er; er dette for sent?

Siden jeg sendte inn søknaden før jeg hadde postkassen opprettet er det da ikke lenger mulig å få attesten tilsendt denne postkassen?

Må jeg nå lage en ny søknad og sende inn den også?

Må jeg kontakte politiets attestkontor og snakke med dem?

Føler meg gammeldags og litt dum  :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-JWlLR8

Kontakt politikontoret du. :) Mulig du må sende inn ny søknad.

Ooog de har selvfølgelig steng på attest-avdelingen etter klokken 12 på formiddagen  :wallbash:

Lenke til kommentar

Det har vist seg at jeg må presentere politiattest til den nye arbeidsgiveren min. Det gjør meg egentlig ikke så mye ettersom jeg er ren for kriminalitet, men jeg lurer på om jeg har rotet til prosessen min litt her.

Det er flere yrker hvor det er obligatorisk med politiattester. Så mest sannsynlig har du ikke rotet til noe her, du fikk jo jobben. Hva slags stilling er det?

Lenke til kommentar

Du ser, jeg trenger at politiattesten min kommer til meg digitalt (slik at jeg kan sende den til arbeidsgiver), men det viser seg at det ikke er så lett som jeg trodde.

Jeg gikk in å fylte ut søknaden om politiattest i teorien om at de sendte den til meg på epost.

Dette var jo selvfølgelig feil (fortalte de meg ETTER jeg hadde søkt, sukk...). Den blir sendt til noe som heter "digital postkasse". Så jeg tufset meg inn på Digipost og opprettet en slik en.

Det jeg lurer på er; er dette for sent?

Siden jeg sendte inn søknaden før jeg hadde postkassen opprettet er det da ikke lenger mulig å få attesten tilsendt denne postkassen?

Må jeg nå lage en ny søknad og sende inn den også?

Må jeg kontakte politiets attestkontor og snakke med dem?

Føler meg gammeldags og litt dum  :dontgetit:

Har du forsøkt noe nytt som kalles å prate med folk ? Feks ringe arbeidsgiveren og forklare at det er skjedd en feil, men at søknaden er nå sendt inn riktig og dukker opp innen en dag eller to ?

Lenke til kommentar

De forsøker først å sende digitalt i en hel uke før de går over til å sende i posten.. Siden du har Digipost får du den der, du slipper også masing daglig en uke.

Som Snylter seier så vil politiet gjere fleire forsøk på å sende attesten digitalt. Og før det i det heile tatt er aktuelt å sende attesten så må sjølvsagt politiet få tid til å behandle søknaden, berre det tek fort eit par døgn.

Sidan trådstarter har oppretta digipost så vil attesten kome rett inn i elektronisk postkasse så fort politiet er ferdig med å skrive attesten.

Det er fyrst etter at politiet har prøvd nokre gongar i løpet av ei vekes tid å sende den digitalt (og du får masse epost/SMS som minner deg på det) at attesten blir putta i ein konvolutt og sendt med vanlig post.

Så skulle politiet av ein eller anna grunn klart å behandle søknaden om attest råkjapt, og dei i tillegg har gløymt å la den gå via digital utsendelse, så vil trådstarter få den fysisk i posten. Då er det ein smal sak å avfotografere eller scanne inn attesten for å sende den digitalt til arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...