Gå til innhold

Nå blir smartklokker for barn forbudt i Tyskland – og norske myndigheter er fortsatt kritiske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roy Solberg har en ganske bra post om Gator. https://blog.roysolberg.com/2017/10/tracking-kids

Gator har vist total mangel på IT-sikkerhet og virker imponerende inkompetente. Når de så svarer med dette gullkornet så er det tydelig at de ikke vet hva de driver med.

Uansett hva man syns om slike GPS-klokker. Dette er et område som krever og forventer at leverandøren er langt framme når det kommer til IT-sikkerhet.

Blir imponert når Gator ikke bruker https, bruker løpenummer på id-er, ikke bruker autentisering og lar deg enkelt manipulere data både på klokke og tilbake til serveren...

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Interessant. Jeg er imot overvåkning, men hva er motivasjonen til å fjernavlytte ungen(e)?

jeg har opplevd overvåkning (kontroll av mottatt sms, for å se om jeg leser/svarer i tide, helt idiotiskt) og jeg skulle hatt kjeftet for det var krenkende. Istedenfor sa jeg ingenting. :(

Barn / unge folk klarer ikke alltid å sette grensene overfor autoritetspersoner, for mange har ofte manglende respekt og forståelse for andres integritet.

Lenke til kommentar

Syns det er svindel dette, et søk på eBay etter «GPS watch for kids» viser alle disse modeller for en pris på ca 130 - 300kr lit avhengig av hvor du kjøper den.

Det er eksakt samme type klokke som de selger, hvis ikke så utfordrer jeg dem på forskjellen.

Billige Kina-klokker med 1000-2000% Mark-up

Lenke til kommentar

At mathiesen i gpsforbarn fortsatt tør å gå så hardt ut i media som han gjør er ufattelig.

Han importerer klokker fra aliexpress til 199 kroner og selger de i Norge for over 2000 kroner som "en klokke vi har utviklet for norske forhold". Riktignok uten norsk språk på appene da....

Om dette gjelder alle klokkene er uvisst, men eg bestilte hvertfall identisk klokke med identisk app til min datter. Tålte ikke fukt engang..... Heldigvis betalte eg kun 199

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...