spiff79 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har et ATI Nvida GeForce4 Ti 4200. Den har en liten vifte som kjøler ned GPU'en og den har til nå ikke lagd mye lyd av seg. Men i går begynte den plutselig å lage et voldsomt spetakkel. Den høres nesten ut som en elektrisk sag (litt overdrevet). Jeg tenkte det først var mye støv inni, noe det også var og som jeg fjernet med qtips, men den bråker like mye fortsatt. Det mest logiske er vel at viften kræsjer borti noe og lager lyd. Jeg har tatt ut skjermkortet og snurret på viften, men det virker ikke som den kræsjer borti noe når jeg gjør dette sakte. Snurrer jeg fort lager den fæle lyder igjen. Lyden går ikke vekk om jeg holder fast på skjermkortet eller viftemodulen, så jeg tror ikke det kommer av resonans heller. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Det frister å dra ut kontakten til GPU viften, hvordan vil det går? Vil den bli overopphetet selvom jeg ikke spiller eller gjør noe annet grafisk krevende? Lenke til kommentar
Zeptic Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Vifta mi begynnte å bråke den også. Etterhvert tok jeg ut kortet, og der var vifta ødelagt, i flere biter. Vifte til Geforce4 --> Kjølere -> chipset/ minne Jeg bestillte ikke, jeg venter på R9800pro Endret 10. desember 2003 av Zeptic Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 "Jeg har et ATI Nvida GeForce4 Ti 4200..." Imponerede at du har et kort som er laget av BÅDE ATI og nvidia. De har kanskje slått seg sammen for å lage det ultimate Ti4200-kortet? Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 På tide med en liten sråpe olje i navet til vifta. Pass på å sette et eventuelt klistermerke som dekker navet nøyaktig på plass igjen for å forhindre vibrasjoner. Lykke til. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Vifter på skjermkort tar kvelden ganske fort virker det som. Sjøl tok vifta på det gamle GF3 Ti200 reper'n etter 6-7 måneder. Siden mitt kort hadde en kjøleribbe som dekket halvparten av kortet, skrudde jeg bare på vifta (svær jækel) fra en CPU-kjøleribbe jeg hadde liggendes. Det går nok ikke på et GF4, hvis den har standard kjøleløsning. Da må du nok kjøpe en ny GF4 vifte ja. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Vifta mi begynnte å bråke den også. Etterhvert tok jeg ut kortet, og der var vifta ødelagt, i flere biter. Vifte til Geforce4 --> Kjølere -> chipset/ minne Jeg bestillte ikke, jeg venter på R9800pro Var det denne du mente. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349 Lenke til kommentar
Zeptic Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Var det denne du mente. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349 Ja, den der ja! Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har den nå på mitt GF4-Ti4200-8x, og dere bør være obs på at den ikke akkurat er lydløs. På 12v er den som en liten flymotor, men på 7v er den ok. Lenke til kommentar
Zeptic Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har den nå på mitt GF4-Ti4200-8x, og dere bør være obs på at den ikke akkurat er lydløs. På 12v er den som en liten flymotor, men på 7v er den ok. Får spille flightsimulator da! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvorfor ikke kjøpe denne Zalman passiv kjøling . Har den selv på mitt gf4. er veldig bra Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har et ATI Nvida GeForce4 Ti 4200. Den har en liten vifte som kjøler ned GPU'en og den har til nå ikke lagd mye lyd av seg. Men i går begynte den plutselig å lage et voldsomt spetakkel. Den høres nesten ut som en elektrisk sag (litt overdrevet). Jeg tenkte det først var mye støv inni, noe det også var og som jeg fjernet med qtips, men den bråker like mye fortsatt. Det mest logiske er vel at viften kræsjer borti noe og lager lyd. Jeg har tatt ut skjermkortet og snurret på viften, men det virker ikke som den kræsjer borti noe når jeg gjør dette sakte. Snurrer jeg fort lager den fæle lyder igjen. Lyden går ikke vekk om jeg holder fast på skjermkortet eller viftemodulen, så jeg tror ikke det kommer av resonans heller. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Det frister å dra ut kontakten til GPU viften, hvordan vil det går? Vil den bli overopphetet selvom jeg ikke spiller eller gjør noe annet grafisk krevende? artig tror akkurat det samme har skjedd meg meg no. kjenner igjen den sage lyden du snakka om. har ikke kommet så langt at jeg har åpnet pcen enda fordi jeg er opptatt med eksamen. Lenke til kommentar
spiff79 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Skrudde av viftedelen fra viftehuset i stad og det var noe inne i selve vifta som bråket. Kulelageret eller hva som befinner seg der inne. Kan prøve om det hjelper med en dråpe olje, hvis ikke må jeg ha en ny vifte. Orker ikke bråket den lager nå... Lenke til kommentar
Frzr Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Min bror har hatt det samme problemet på 2 stk ti4200 kort.. det han gjorde var å kreve nytt kort i samme pris.. dette har skjedd 2 ganger på 1 år.. hver gang har han gått et bedre kort i samme pris som kortet var når han kjøpte det... først hadde han ti4200.. så fikk han ti4200 8x 128mb og for 1 uke siden fikk han bytta den til en ati 9800se.. og nå skal han bytte den med en 9800pro (men han må legge til noen lapper) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå