mobile999 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Er det noen som vet hvor man kan kjøpe større mengder (>60 liter) destillert vann til en grei pris? Nei jeg skal ikke ha batterivann, demineralisert vann eller avionisert vann. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 https://www.p-lindberg.no/detaljer/dest--vann 36kr for 5 liter. Eller kanskje det også er demineralisert? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Det er sannsynligvis bare demineralisert. Det er mange som selger "Destillert vann" som bare er demineralisert. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Voksen mengde du trenger.. Startet drivhus? Destillert vann er etter hva jeg har skjønt en ganske dyr og energikrevende prosess, noe som gjør sluttproduktet dyrt. Er det forresten noen kvalitetsforskjeller på filterrenset vann og ekte destillert vann? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Jeg vet ikke hva du mener med filterrenset. Jeg skal bruke det til lukkede kjølesystemer. Destillert vann er etter hva jeg har skjønt en ganske dyr og energikrevende prosess, noe som gjør sluttproduktet dyrt. Dette er noe produsenter og selgere av greiene gjerne vil at kjøperne skal tro for å fylle opp lommebøkene sine. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jeg skal bruke det til lukkede kjølesystemer. Setter du på en luftutskiller og en slamutskiller/filter? Da bør du kunne klare deg med vanlig drikkevann fra springen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Nei det er ikke mulig. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Så det du er ute etter er egentlig vann med lav mengde oppløst luft? Og du har ingen utluftingsmulighet fra rørnettet? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 15 slike? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Tilsetninger/Batterivann-2000017087/ Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Er dette et slags sinnrikt hjemmebrent-apparat? 4 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Nei, det er ikke noe hjemmebrenning. Utlufting er ikke problemet. Problemet er at det skal være destillert vann. Batterivann generelt er ikke destillert og de variantene som er destillert har en pris som gjør dem uaktuelle. Lenke til kommentar
Treline Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Er det noen som vet hvor man kan kjøpe større mengder (>60 liter) destillert vann til en grei pris? Nei jeg skal ikke ha batterivann, demineralisert vann eller avionisert vann. Eneste plassen jeg vet om er Techbay.no som har skikkelig Destilert vann. Prisen er da 65kr for 2.2L, så er ikke billig. Men prosessen er krevende så jeg syntes dette er en fair pris. Vet også at Digital Impuls i oslo selger dette produktet fra Techbay også, hvis det er nærmere der du bor. De tar 99kr for 2.2L da.. Så er vell ikke akuratt et alternativ når du skal x30 mengden. Blir jo fort noen kroner når du skal ha 60L, men disse kannene er skikkelig vare. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Apoteket er visst hvor de har destillert vann. Skal ha det jeg også. https://www.vitusapotek.no/c/sterilt-vann-ecotainer-aqua-b-braun-1000ml/p/887547?source=googleps&gclid=CjwKCAiAp8iMBhAqEiwAJb94z-_Qrfhwhqexp7XeOyyS9xcT-tA3iNs2tY4f-4BCv_KB0uaHg8yz7xoCpl0QAvD_BwE 60 L, ja da vet jeg ikke hvor det er best å kjøpe. Endret 15. november 2021 av Delvis Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Skulle jeg laget destilert vann med destilatoren jeg bruker hadde det tatt ca 3 uker å lage 60 liter. En opsjon prismessig er vel å kjøpe en destillator siden frakt sannsynligvis blir dyrt for 60 liter. Du kan jo sjekke opp og vurdere selv. Helthjem.no er vel de rimeligste. Den destillatoren jeg bruker er laget av Ecowater. Finner den ikke til salgs lengre fra EU BioTek, men her er en sluttbruker-selger som ser ut som de handler fra dem. Disse koster ganske mye mer enn nå jeg kjøpte for en del år siden. https://www.fysioterapivakten.no/documents/ecowater_vannrenser.html Endret 16. november 2021 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå