Gå til innhold

Erstatningsretter for brødskiven

Bolivar

Anbefalte innlegg

Hei, har hele livet tydd til brødskive når det kommer til frokost og kveldsmat, og nå begynner jeg å bli mektig lei.

Har dere tips på enkle ting å lage istedet for? Ta veldig gjerne med en oppskrift. Ikke tenk på sunnhet, lavkarbo eller noe sånt. Her må jeg få lært meg å tenke nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiser ristet brød til kveldsmat, vanlig brød til frokost og ostesmørbrød til lunch.

Pannekaker, bananpannekaker, noen som har en enkel oppskrift til noe sånt? Føler de som står på nettsider ikke smaker noe særlig. Mangler personlig touch ?

Lenke til kommentar

Kun ordinære brødskiver? Prøvd toast/ristet brød med noe godt oppi? Hjemmelagde granolabarer?

Oppskrift på granolabar? Har lyst å prøve å lage barer! Hvordan får man disse hard? Eller seig så de ikke renner fra hverandre? Karamelisere sirup i ovnen? Sjokolade? Noen tips på noe her? ?

Lenke til kommentar

Lag knekkebrød!

3 dl grovt hvetemel

3 dl havregryn

2 dl solsikkefrø

2 dl gresskarkjerner

1 dl knuste linfrø

1 dl sesamfrø

1 ts havsalt

7,5 dl vann med kullsyre

Varm ovnen til 160 grader varmluft.

Smør blandingen ut over 3 bakeplater med papir, tynt, uten å få hull i massen.

Stek til de begynner å bli brune og har blitt sprø, bytt plass på brettene hvert 15.-20. min. Tar en 60-90 min.

Etter det første kvarteret går du over med pizzahjul og deler opp i ruter (f.eks. 20 per brett), så blir de enkle å knekke fra hverandre til slutt.

60 knekkebrød til en ganske billig penge og på halvannen time, de smaker dritgodt.
Har fullstendig dilla på Brelett, hamburgerrygg og gulost oppå disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...