Bolivar Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hei, har hele livet tydd til brødskive når det kommer til frokost og kveldsmat, og nå begynner jeg å bli mektig lei. Har dere tips på enkle ting å lage istedet for? Ta veldig gjerne med en oppskrift. Ikke tenk på sunnhet, lavkarbo eller noe sånt. Her må jeg få lært meg å tenke nytt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Egg+bacon, havregrøt, smoothie, musli med melk/yoghurt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Ikkje heilt det du spør om, men brødskiva blir 100 gonger betre om du baker eller kjøper surdeigsbrød. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Kun ordinære brødskiver? Prøvd toast/ristet brød med noe godt oppi? Hjemmelagde granolabarer? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 De gangene jeg er skikkelig lei av brød, så lager jeg ekstra middag og lagrer en porsjon til frokost dagen etterpå. 3 Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Pannekaker er nydelig til frokost. Disse både smaker godt og er kjappe å lage. Hell oppi melk, rist flasken og vent 10 minutter. Vips er det klart til steking. https://nettbutikk.meny.no/varer/bakevarer-og-kjeks/bakemixer/pannekakemix/pannekake-mix-8722700029557 Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Spiser ristet brød til kveldsmat, vanlig brød til frokost og ostesmørbrød til lunch. Pannekaker, bananpannekaker, noen som har en enkel oppskrift til noe sånt? Føler de som står på nettsider ikke smaker noe særlig. Mangler personlig touch ? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Sleng brød med ost og skinke/salami/pepperoni/kjøtt i stekovnen på 200 grader i 10-15 min. Ta gjerne litt krydder på toppen. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Kun ordinære brødskiver? Prøvd toast/ristet brød med noe godt oppi? Hjemmelagde granolabarer? Oppskrift på granolabar? Har lyst å prøve å lage barer! Hvordan får man disse hard? Eller seig så de ikke renner fra hverandre? Karamelisere sirup i ovnen? Sjokolade? Noen tips på noe her? ? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Lag knekkebrød! 3 dl grovt hvetemel 3 dl havregryn 2 dl solsikkefrø 2 dl gresskarkjerner 1 dl knuste linfrø 1 dl sesamfrø 1 ts havsalt 7,5 dl vann med kullsyre Varm ovnen til 160 grader varmluft. Smør blandingen ut over 3 bakeplater med papir, tynt, uten å få hull i massen. Stek til de begynner å bli brune og har blitt sprø, bytt plass på brettene hvert 15.-20. min. Tar en 60-90 min. Etter det første kvarteret går du over med pizzahjul og deler opp i ruter (f.eks. 20 per brett), så blir de enkle å knekke fra hverandre til slutt. 60 knekkebrød til en ganske billig penge og på halvannen time, de smaker dritgodt.Har fullstendig dilla på Brelett, hamburgerrygg og gulost oppå disse. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Mjølk og frokostblanding? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Har spist en del havregryn med melk og sukker, så dette er også på "lei" listen. Takker for svar sålangt! Bare å hive ut mer! ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Som nevnt tidligere i tråden: musli/frokostblandinger. Finnes masse forskjellige typer der ute som man kan variere slik at man ikke blir lei. Er som regel veldig raskt og man kan greit styre selv hvor sunt eller usunt det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå