LMH1 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Hei, tror verken expert eller elkjøp\komplett kan hjelpe meg så håper på å finne noe flinke folk på forumet. Det jeg ønsker er å lage alternativ PC oppsett til bil som kan drives på 12 volt sigarett uttak. Selv digger jeg tesla som har slikt innebygd men går vel ann å lage en tilsvarende løsning med programvare og Sygic GPS navigation istedenfor google maps. Jeg har Asus MB168B skjerm displaylink men den funger kun på windows ikke android eller linux. Vertfall mye vanskeligere å sette opp. ZAGG ZAGGkeys FLEX Universal Bluetooth Keyboard for Smartphones and Tablets 12 volt sigarett uttak for Asus 1215b laptop bare den er litt svak tror jeg for NUC. Ellers har jeg QC 2.0 sigarett uttak. Men tviler på et finnes mobiler som kan drive skjerm\høytaller\hodetelefoner gjennom mobilen og lade da må jeg ha QC 3.0 eller bedre Dash chaging v3 hvis ikke ladningen skal gå tregere. Problemet med nettbrett\mobil det er ingen som har 2 usb porter som klarer å drive en skjerm utenom kanskje microsoft surface? Men den er litt dyr, da en Intel NUC NUC7i3BNK Baby Canyon Core i3-7100U, DDR4 SO-DIMM, M.2, HDMI, MicroSD Slot, WiFi gir mere for pengene. Men negative med den har ikke UPS da det blir litt tullete å kjøpe APC Back-UPS 500CI da denne kunne drivet ryzen pcen min i 60 minutter gaming. Og den mangler usb som gjør man får batteri symbolet i windows som gjør man får beskjed maskinen slår seg av. eller batteri som gjør en slår seg av, mobil bredbånd simkort har den vel ikke, heller ikke GPS eller DAB+ radio? Så jeg vet ikke har noen tips for tviler på butikkene har særlig god råd. Tror nok man får mere ytelse for pengene i en NUC også til gaming men tror den støyer mere en BOXNUC5i5RYH med i5 5250u cpu. Da man må sette viftehastigheten manuelt for å ungå støy. Usikkert på en vanlig bil klarer å drive noe slik eller om man må ha elbil for ikke batteriet skal tømmes raskt for 12 volt batteri er ikke noe særlig. Jeg har også vurdert: Multicom Talisa U230 13.3" Full-HDIPS, Intel Celeron N3450, 4GB, 32GB, Windows 10 Home, Golden, 13.5mm, 1.3kg men en NUC er mye kraftigere over, en denne, og den her tror jeg kun støtter sata m.2 slot, og cpuen er for svak å spille av 4k video, nuc bør klare det. For det finnes: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Grenuttak-2000016430/ Men tror særlig om vinteren så vil batteriet tømmes raskt hvis man driver PC, mobil etc på en gang. Siste tankegang er vurdere rasparry pi men tror den gir for dårlig ytelse. At jeg heller går for NUC. Det finnes:New GN-803G USB GPS Receiver Antenna Glonass Dual Mode For Car Laptop PC USB DAB+ Digital Radio Receiver Amplified Antenna For Car DVD Android 4.2/5.1/6 Men usikkert på det finnes noe slik i norge, for windows? For er ikke ofte man ser det. Helst noe som funger med Kodi eller MediaPortal og Plex. Endret 21. november 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Går for Intel NUC, jeg. Har dere råd må dere bare komme med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå