Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Lydvolum autojustering, finner ikke ut noe

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette er feil underforum, syns det passet best.

Jeg kjøpte ny gaming laptop nylig, Multicom PA70, hatt den en drøy uke. Alt virker som det skal, men jeg har noen merkelige problemer med lyden som jeg ikke skjønner.

Først av alt finner jeg ingen måte å justere elementer i lyden individuelt, bass osv. Lyden generelt har en ganske tydelig romfølelse, tydelig ekko og det er i og for seg greit nok, men skulle gjerne kunnet justere enkeltelementer i lyden så det passer meg bedre, men finner altså ingen slike alternativer i Realtek HD-lydbehandling sånn som på forrige laptopen.

Eneste jeg finner er innstillinger for høyttalere, romkorrigering osv.

For det andre får jeg et problem med lyden når jeg spiller Minecraft og kun det. Uansett hva slags endringer jeg gjør med lyden og hvor lavt jeg justerer volumet, blir lyden i spillet alltid automatisk justert opp til samme nivå som før endringene, et nivå jeg syns er litt for høyt og det er liksom det samme om jeg endrer volumet i spillet eller på pc'en.

Jeg har søkt etter løsning på volumproblemet med Minecraft på google, men finner ikke noe nyttig.

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? For jeg har definitivt ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert programvaren og driverne som hører til maskinen?

Mulitcom har en 3GB pakke med drivere og programvare liggende klar for nedlastning her:
https://www.dropbox.com/sh/2j7g0428fq8tpf1/AACUAiaSAQ7mVi3JNk5RTmHJa/Kunshan/PA70HS/Windows%2010?dl=0&preview=1.05.05.zip

Der finner du også korrekt programvare og driver for lyd som du sier du har problemer med.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Se der ja, akkurat de tingene jeg ikke har tenkt på. Føler meg som en idiot her jeg sitter, men det får så være.

Jeg har de medfølgende tingene liggende, bl.a. brukerguide og det, men drivere og sånt er på en medfølgende disk og maskinen har ikke optisk drev. Får skylde på det  :grin2:

Laster ned driverpakken akkurat nå, får se hvordan det går. Takker for det åpenbare svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...