Spørrendejens Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Prøver igjen her da jeg ikke fikk sånn kjemperespons i en tråd lenger ned, på selve spørsmålet. Spørsmål: Skal anskaffe en Ultrawide skjerm på 35" eller større som hovedsakelig skal brukes til en små-avansert flysimulator, stort sett ultra settings på de fleste sliderne i simulatoren. Ser det er både 1440p og 1080p til en grei penge der ute nå, men hva bør jeg velge når det kommer til skjerm i den størrelsen? Vil jeg merke stor forskjell på skarphet / FPS hvis man sammenligner to stk 35" på 1440 og 1080? Oppsettet er forsåvidt helt normalt, 5930k, Aorus extreme 1080 GTX, 32 GB 3000 MHz. Antar at jo 1440 er å velge hvis systemet takler det greit, men hvis jeg ikke ser noe forskjell så vil jeg helst ikke betale ekstra for noe man ikke får utnyttet uansett. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det er definitivt en forskjell. Det er tross alt snakk om nesten 80% forskjell i antall pixler. Det er mest merkbart på tekst og andre fine detaljer når det ikke er mye bevegelse på skjermen. Om det er noe du legger merke til er veldig individuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå