LD93 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Hei Greia er: Rundt 10 ansatte Arbeidsgiver ønsker å gå over til fullstendig Apple produkter for samkjøring Alle skal få iphone-ipads-Macbooks osv Halvparten jobber med regnskap- resten driver med videoredigering og bildebehandling (2 forskjellige firmaer i samme lokaler ) Vi lurer på om det finnes en type "lagringsplass" som kan gjøres over nettet. som igjen er feks en harddisk som står lagret på et brannsikkert rom Vi trenger et fellesområde å lagre arbeide på. feks en harddisk over nett? samt at alt innhold på denne harddisken skal være mulig å få tak i overalt i verden sålenge man har nett Mange av oss jobber ute hos kunder flere dager i uken og trenger innholdet tilgjengelig på kryss og tvers av hverandre ^^ Er det noe slikt som finnes ? Helst at den tar backup og er sikker med tanke på personvern osv Prøvde å lese meg litt frem, men blir relativt forvirret på alt som finnes Basicly : -Trådløs tilgang -Enhet som flere har tilgang til å lagre innhold på, også samtidig -tilgjengelig 24/7 -tar backup -bra sikkerhet Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det vil finnes en hel jungel av slike løsninger - om dette skal være hyllevare er det bare å høre med større firma som ATEA. Om dere vil snekre selv er open-source løsninger som Owncloud mulig. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Hva med Dropbox for business? Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Hva med en norsk bedrift, som leverer skylagring på tvers av platformer?Her kan dere også dele mapper og områder. https://www.jottacloud.com/en/business/ Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Jævla bra tips: Ikke gjør dette selv med mindre dere vet hva dere driver med. 4 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Jævla bra tips: Ikke gjør dette selv med mindre dere vet hva dere driver med. Takk takk! akkurat det jeg lette etter ^^ Fikk en pm av en hyggelig IT kar som sendte meg i retning https://www.apple.com/no/shop/product/ME177Z/A/airport-time-capsule-2-tb?fnode=5f Virker som en fin løsning, skal inn å høre på eplehuset angående litt mer info bak dette og en evt bruksmulighet på fredag..kanskje de har noe tilbud samtidig ^^ Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jævla bra tips: Ikke gjør dette selv med mindre dere vet hva dere driver med. Takk takk! akkurat det jeg lette etter ^^ Det er det beste tipset du har fått til nå i tråden. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jævla bra tips: Ikke gjør dette selv med mindre dere vet hva dere driver med. Takk takk! akkurat det jeg lette etter ^^ Fikk en pm av en hyggelig IT kar som sendte meg i retning https://www.apple.com/no/shop/product/ME177Z/A/airport-time-capsule-2-tb?fnode=5f Virker som en fin løsning, skal inn å høre på eplehuset angående litt mer info bak dette og en evt bruksmulighet på fredag..kanskje de har noe tilbud samtidig ^^ Det du har der er jo en ren lagringsenhet som sikkerhetskopierer Macene bare. Du har ikke noen fildelingsplatform om jeg forstår produktet rett. Den vil hvertfall ikke dele filer verden over ut av boksen uten noen VPN løsning etc. Anbefaler dere og ta en titt på Dropbox Business. :-) Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Det du har der er jo en ren lagringsenhet som sikkerhetskopierer Macene bare. Du har ikke noen fildelingsplatform om jeg forstår produktet rett. Den vil hvertfall ikke dele filer verden over ut av boksen uten noen VPN løsning etc. Anbefaler dere og ta en titt på Dropbox Business. :-) Jo ja du har rett, men også som det står på apple sine nettsider : Del en annen harddisk. Sikkert.I tillegg til lagringsplassen på 2 eller 3 TB i AirPort Time Capsule, kan du gjøre enhver USB-harddisk om til en annen sikker disk som deles i Wi-Fi-nettverket, og få trygg tilgang til den via Internett. Alle dokumenter, videoer, bilder og andre filer blir umiddelbart tilgjengelige for alle på nettverket, både Mac- og PC-brukere. Da mangler vi evt bare det å kunne åpne det opp for "utsiden", Men her kommer det en som leverer IT-driftsløsninger å hjelper til Forstått det slik at noen "porter" må åpnes og at det må gjøres litt sikrere for å ikke bli hacket Selvom..vell hvis noen vil hacke noen nå til dags så klarer de vell fint det de som kan ^^ Sjekket litt dropbox B, Men de ansatte har visst hatt en forferdelig opplevelse med det tidligere, så det ble enstemmig nei der gitt Lenke til kommentar
stian_90 Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Å bruke en Time Capsule for felles deling er en grusom ide. Du baserer driften av hele selskapet på en eneste hardisk, skulle denne ryke har dere ingen som helst backup. Om noen plutselig sletter en fil på denne disken risikerer du at den er borte for godt. Skal dere drifte en slik løsning selv, løper dere en stor risiko om dere ikke vet hva dere gjør. Jeg vil sterkt anbefale at dere får noen som kan dette til å foreslå en løsning. De kan skissere en lokal løsning med raid, og backup til skyen for eksempel. Alternativ to er å bruke etablerte skytjenester av en eller annen form, bortsett fra Dropbox finnes det mange løsninger som kan løse behovet deres. Problemer deres kan fort bli hastighet siden det handler om video og store filer. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei Greia er: Rundt 10 ansatte Arbeidsgiver ønsker å gå over til fullstendig Apple produkter for samkjøring Alle skal få iphone-ipads-Macbooks osv Halvparten jobber med regnskap- resten driver med videoredigering og bildebehandling (2 forskjellige firmaer i samme lokaler ) Vi lurer på om det finnes en type "lagringsplass" som kan gjøres over nettet. som igjen er feks en harddisk som står lagret på et brannsikkert rom Finnes i det hele tatt det regnskapsprogrammet for mac? Videoredigering skjer best på lokal harddisk. Dette er store filer. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Trådstarter har nok uansett løst det på et vis er jo 4-5 mnder siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå