eplekasse Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Tidligere betalte man et gebyr på 10kr dersom man tok ut kontanter fra en minibank som ikke tilhørte hovedbanken din. Nå skal man begynne å betale gebyr på 10kr uavhengig av dette. Jeg har lenge vurdert å kvitte meg med bankkortet, da man uansett har muligheter som kredittkort med Bank Axept fra Ya Bank, med gebyrfritt kontant-uttak i butikk. Og det er ikke ofte jeg har tatt ut kontanter fra minibank, men man betaler like fullt et VISA-årsgebyr på 250kr, og banken din din pålegger deg flere gebyrer, uten å kompensere andre steder. Noen andre som har formeninger om dette? Endret 20. november 2017 av eplekasse Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Ingen av bankene jeg benytter har slike gebyr eller har sagt at de kommer til å begynne med det. Verken på uttak i minibank (de har ikke egne, så alle uttak blir "fremmedbank") eller på uttak i butikk. Dette gjelder Gjensidige Bank og Sbanken (tidl. Skandiabanken) Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Okey, min kilde er bankansatt, og banken han selv jobber i skal eller har begynt med dette.. Mulig at han enten overdriver eller at saken ikke er "offisiell" enda. Endret 20. november 2017 av eplekasse Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Nordea tar 10,- samme hvilken minibank uttaket skjer fra. Irriterende, men ikke nok til at jeg bytter bank av den grunn. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det er mulig du sparer gebyret ved å ta ut i butikk mrd kredittkort, men da må du betale renter fra første dag. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Okey, min kilde er bankansatt, og banken han selv jobber i skal eller har begynt med dette.. Mulig at han enten overdriver eller at saken ikke er "offisiell" enda. Alternativt så vet ikke vedkommende hva han eller hun snakker om. Fagfolk er flott nok det, bortsett fra at det dør nå mellom 1000 og 2000 personer på norske sykehus hvert år av feilbehandling... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Det er mulig du sparer gebyret ved å ta ut i butikk mrd kredittkort, men da må du betale renter fra første dag. Uproblematisk hvis du har saldo på kredittkortet. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Noen andre som har formeninger om dette? Ja, hvis banken din innfører et slikt gebyr, og kontantuttak i minibank er viktig for deg; bytt bank... Det eneste denne kilden din har sagt er at banken han jobber i kommer til å innføre et slikt gebyr. Det forundrer meg heller ikke om det er banker allerede i dag som tar samme gebyr for minibankuttak både i andres og egne minibanker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå