AfterGlow Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Super Duper Graphics-oppdateringen utsettes, men en annen stor endring er også på vei.Snart får Minecraft mye bedre grafikk – men du må vente litt lenger Lenke til kommentar
Kjetting01 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Gleder meg til dette, selv om jeg kun spiller modded for tiden Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Kan vel bare glemme at dette kommer til java versjonen(?), men der har vi jo det meste allerede via mods. Men hadde vært bra med litt ytelsesforbedring på java-versjonen. Lenke til kommentar
Kjetting01 Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Kan vel bare glemme at dette kommer til java versjonen(?), men der har vi jo det meste allerede via mods. Men hadde vært bra med litt ytelsesforbedring på java-versjonen. Med java versjon, mener du PC utgaven da? Isåfall vil det selvfølgelig komme til denne! Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Husker jeg spilte med shaders, 50+ fps i forhold til de 300 man hadde uten noen mods >_> 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Med java versjon, mener du PC utgaven da? Isåfall vil det selvfølgelig komme til denne! Hvorfor ikke? Det finnes 2 forskjellige pc-versjoner. Lenke til kommentar
...... Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Denne grafikken har jeg jo hatt i flere år. 1 Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Med java versjon, mener du PC utgaven da? Isåfall vil det selvfølgelig komme til denne! Hvorfor ikke? Det finnes 2 forskjellige pc-versjoner. Det har jeg ikke fått med meg. Vet det finnes en versjon som ikke krever JAVA innstallert. Men det er fordi den kommer med Java 1.8.25 kjørende i en sandbox. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Det har jeg ikke fått med meg. Vet det finnes en versjon som ikke krever JAVA innstallert. Men det er fordi den kommer med Java 1.8.25 kjørende i en sandbox. https://www.microsoft.com/en-us/store/p/minecraft-for-windows-10/9nblggh2jhxj Denne versjonen er laget i C++ og har ingen java kode, noe som også gir langt bedre ytelse men dårligere mod-støtte. Dette er også den versjonen som har crossplay med konsoll/mobil versjonene av minecraft, det kom ikke til java-versjonen. Endret 21. november 2017 av Civilix Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 For oss gamle som ikke gidder å spille lengre, hvilken versjon passer best for ungene våre på PC? Den vanlige Java-versjonen eller Win10-versjonen? De spiller også Minecraft på nettbrett og PS3. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 For oss gamle som ikke gidder å spille lengre, hvilken versjon passer best for ungene våre på PC? Den vanlige Java-versjonen eller Win10-versjonen? De spiller også Minecraft på nettbrett og PS3. Spørs veldig på ungen, mod støtte krever Java-versjonen, crossplay krever win10-versjonen. Kjøper du java-versjonen får du win10 versjonen gratis og den er billigere så det er den du burde kjøpe, men hvem du bruker er opp til hva du ønsker ut av spillet. I gamle dager ville vi sagt at java-versjonen var for gutter og win10-versjonen for jenter, men det er vel ikke politisk korrekt nok til å sies i disse dager 1 Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Det har jeg ikke fått med meg. Vet det finnes en versjon som ikke krever JAVA innstallert. Men det er fordi den kommer med Java 1.8.25 kjørende i en sandbox. https://www.microsoft.com/en-us/store/p/minecraft-for-windows-10/9nblggh2jhxj Denne versjonen er laget i C++ og har ingen java kode, noe som også gir langt bedre ytelse men dårligere mod-støtte. Dette er også den versjonen som har crossplay med konsoll/mobil versjonene av minecraft, det kom ikke til java-versjonen. Takk for infoen. Lenke til kommentar
jahoddo Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 De solstrålene kommer ikke fra sola engang! Ser jo helt galt ut, og er også helt galt. Lenke til kommentar
Hubroo Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Kan vel bare glemme at dette kommer til java versjonen(?), men der har vi jo det meste allerede via mods. Men hadde vært bra med litt ytelsesforbedring på java-versjonen. Nevner i videoen at man kan styre med dette "regardless of platform", så vil anta det kommer til pc. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Nevner i videoen at man kan styre med dette "regardless of platform", så vil anta det kommer til pc. Som nevnt tidligere i tråden finnes det 2 versjoner for pc, så de har dekket seg der. Når man snakker om minecraft i disse dager er det vanligvis Bedrock Engine-versjonen man snakker om, og det er den versjonen som er på flest plattformer, de som ikke kjører bedrock engine er Windows Java, Mac og Linux versjonen. Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Bare for å forklare forskjellene mellom de forskjellige versjonene.Windows 10 Edition, Pocket Edition, Xbox 360Edition/One Edition er i ferd med å samkjøres og vil se og føles ganske like ut, samt at de kan spilles i såkalt crossplatform etter hvert.Sony Playstation 3/4/Vita samt Switch er forsatt ikke i boks ang. dette.Til slutt har vi orginalversjonen som nå går under Minecraft Java Edition, som støtter mods. Denne versjonen støtter også selvlagde skins (krever et tegneprogram med transparens)I dag er det forholdsvis lett å legge og fjerne mods. I allefall de mest populære. Jeg sier meg enig at det lønner seg å kjøpe Java Edition, siden dette inkluderer Windows 10 Edition. Det er verdt å nevne at hvis man setter seg inn i Java Edition, man kan allerede nå kjøre Shaders (det samme som Super Duper graphics ser ut til å være), eller de vil i alle fall ha mange likheter. Slik kan Java Edition se ut: Endret 23. november 2017 av Milarwen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå