Gå til innhold

Snart får Minecraft mye bedre grafikk – men du må vente litt lenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel bare glemme at dette kommer til java versjonen(?), men der har vi jo det meste allerede via mods. Men hadde vært bra med litt ytelsesforbedring på java-versjonen.

Med java versjon, mener du PC utgaven da? Isåfall vil det selvfølgelig komme til denne! Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Med java versjon, mener du PC utgaven da? Isåfall vil det selvfølgelig komme til denne! Hvorfor ikke?

Det finnes 2 forskjellige pc-versjoner.

Det har jeg ikke fått med meg. Vet det finnes en versjon som ikke krever JAVA innstallert. Men det er fordi den kommer med Java 1.8.25 kjørende i en sandbox.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke fått med meg. Vet det finnes en versjon som ikke krever JAVA innstallert. Men det er fordi den kommer med Java 1.8.25 kjørende i en sandbox.

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/minecraft-for-windows-10/9nblggh2jhxj

Denne versjonen er laget i C++ og har ingen java kode, noe som også gir langt bedre ytelse men dårligere mod-støtte.

Dette er også den versjonen som har crossplay med konsoll/mobil versjonene av minecraft, det kom ikke til java-versjonen.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

For oss gamle som ikke gidder å spille lengre, hvilken versjon passer best for ungene våre på PC?

Den vanlige Java-versjonen eller Win10-versjonen?

De spiller også Minecraft på nettbrett og PS3.

Spørs veldig på ungen, mod støtte krever Java-versjonen, crossplay krever win10-versjonen.

Kjøper du java-versjonen får du win10 versjonen gratis og den er billigere så det er den du burde kjøpe, men hvem du bruker er opp til hva du ønsker ut av spillet.

I gamle dager ville vi sagt at java-versjonen var for gutter og win10-versjonen for jenter, men det er vel ikke politisk korrekt nok til å sies i disse dager :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/minecraft-for-windows-10/9nblggh2jhxj

Denne versjonen er laget i C++ og har ingen java kode, noe som også gir langt bedre ytelse men dårligere mod-støtte.

Dette er også den versjonen som har crossplay med konsoll/mobil versjonene av minecraft, det kom ikke til java-versjonen.

Takk for infoen. :)

Lenke til kommentar

Kan vel bare glemme at dette kommer til java versjonen(?), men der har vi jo det meste allerede via mods. Men hadde vært bra med litt ytelsesforbedring på java-versjonen.

Nevner i videoen at man kan styre med dette "regardless of platform", så vil anta det kommer til pc.

Lenke til kommentar

Nevner i videoen at man kan styre med dette "regardless of platform", så vil anta det kommer til pc.

Som nevnt tidligere i tråden finnes det 2 versjoner for pc, så de har dekket seg der.

Når man snakker om minecraft i disse dager er det vanligvis Bedrock Engine-versjonen man snakker om, og det er den versjonen som er på flest plattformer, de som ikke kjører bedrock engine er Windows Java, Mac og Linux versjonen. 

Lenke til kommentar

Bare for å forklare forskjellene mellom de forskjellige versjonene.
Windows 10 Edition, Pocket Edition, Xbox 360Edition/One Edition er i ferd med å samkjøres og vil se og føles ganske like ut, samt at de kan spilles i såkalt crossplatform etter hvert.
Sony Playstation 3/4/Vita samt Switch er forsatt ikke i boks ang. dette.
Til slutt har vi orginalversjonen som nå går under Minecraft Java Edition, som støtter mods. Denne versjonen støtter også selvlagde skins (krever et tegneprogram med transparens)
I dag er det forholdsvis lett å legge og fjerne mods. I allefall de mest populære. Jeg sier meg enig at det lønner seg å kjøpe Java Edition, siden dette inkluderer Windows 10 Edition. Det er verdt å nevne at hvis man setter seg inn i Java Edition, man kan allerede nå kjøre Shaders (det samme som Super Duper graphics ser ut til å være), eller de vil i alle fall ha mange likheter.

Slik kan Java Edition se ut:

post-321497-0-33625300-1511481161_thumb.jpg

Endret av Milarwen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...