Anonym.x Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hei! Jeg skal skrive en fordypning om to bøker, som beggeer tilknyttet en serie/film. Jeg har i hovedsak tenkt å sammenlikne de to bøkene,og de særdeles viktige temaene, nemlig kreft og selvmord. Bøkene jeg har lest er "13 gode grunner" og "Faen ta skjebnen". Jeg ville vært veldig takknemlig om noen hadde innspill på hvor jeg for eksempel kunne dra inn dette med serien/filmen og sammenlikne hva det hadde å si for opplevelsen av temaet, og hvordan dette på denne måten bedre når frem til mottakeren.Tenkte å ha en problemstilling som gikk ut på "hvorfor velger noenå dø, mens andre ikke har noe valg". Hva tenker dere om dette? Finnes det i det hele tatt noen konklusjon og svar på dette spørsmålet? Blir det for vanskelig å svare på, så jeg burde formulert det på en annenmåte? Hva slags forside kunne passet til temaet? Fikk beskjed om å ikke gå inn på det psykologiske, men holde megtil bøkene/filmatiseringene og temaene der. Håper du ønsker å hjelpe en elev i knipe Takk! Lenke til kommentar
Hjeeeelp Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Så spennende temaer du har valgt! Jeg vet ikke helt om måten du formulerer problemstillingen på, kan komme til en konklusjon. Jeg synes den hadde vært bedre som påstand: "Noen ønsker å dø, mens andre har ikke noe valg". Derfor tenker jeg at du kanskje bør prøve å formulere problemstillingen annerledes. Dersom du fortsatt vil ha den problemstillingen, råder jeg deg til å drøfte rundt temaet, prøve å sette deg inn i livet til en person som enten selv ønsker å dø, eller ikke har annet valg. (Tror forresten det kommer til å bli litt vanskelig med å ikke gå inn i det psykologiske; det må man nesten for å kunne finne svar på problemstillingen din) Det var kanskje ikke til særlig hjelp, men masse lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar
Anonym.x Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Tusen takk!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå